preskoči na sadržaj

Osnovna škola Julija Benešića Ilok

Završetak Mjeseca hrvatske knjige 2017.

Na završetku Mjeseca hrvatske knjige 2017. učenici trećih razreda ponovno su zavirivali u enciklopedije, učenici četvrtih razreda naučili su nešto više o obavijesnim i zabavnim mogućnostima računala, dok su učenici prvih razreda uživali u Grimmovoj priči Vuk i sedam kozlića

...

Na završetku Mjeseca hrvatske knjige 2017. učenici 4. a i 3. c razreda 10. i 13. 11. posjetili su Knjižnicu Muzeja grada Iloka i Gradsku knjižnicu i čitaonicu Ilok.

U Knjižnici Muzeja grada Iloka učenici su saznali da se ona ubraja u specijalne knjižnice, tj. u knjižnice koje su u sastavu javnih i privatnih poduzeća, obrazovnih, kulturnih i drugih ustanova. Njezini su korisnici u prvom redu djelatnici Muzeja, no građu iz njezina fonda mogu koristiti i osobe izvana – učenici, studenti, profesori, istraživači. Zanimljivo je to što se građa iz Knjižnice Muzeja grada Iloka ne može posuđivati, nego se mora koristiti u prostoru Muzeja. Saznali smo da je fond Knjižnice Muzeja grada Iloka vrlo bogat, da sadrži oko 35 tisuća jedinica građe, te da je izuzetno bogat starim i rijetkim knjigama, stručnom građom (knjigama iz različitih područja ljudskog znanja), ali i to da njezin fond najvećim dijelom čini građa koja se tiče Iloka i iločkog kraja. Učenici su imali priliku vidjeti iznimno vrijedne knjige, kao i najstariju knjigu iz fonda Knjižnice Muzeja grada Iloka – knjigu Homilia iz 1554. godine, u kojoj se spominje sveti Ivan Kapistran, svetac po kojem iločka rimokatolička župa nosi ime i svetac zaštitnik grada Iloka.

Učenici su potom posjetili i Gradsku knjižnicu i čitaonicu Ilok, te se također upoznali i s njezinim osobinama kao narodnom knjižnicom. Učenici su naučili da je ona kao narodna knjižnica otvorena svim slojevima pučanstva. Dobili su informaciju o tome da fond Gradske knjižnice i čitaonice Ilok broji oko 35 tisuća jedinica građe, da Knjižnica prikuplja građu iz svih područja, te da je ona posudbena knjižnica, s napomenom da se iz njezina fonda ne mogu posuditi jedino knjige iz priručne zbirke. Učenici su u Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok naučili što je to priručna zbirka, te su u knjigama iz priručne zbirke (enciklopedijama, leksikonima, priručnicima) pronalazili informacije o životinjama, općim pojmovima, Zagrebu, itd.          


Kviz općeg znanja

U ponedjeljak, 6. 11., učenici 5. – 8. razreda okušali su se u kvizu općeg znanja. Sudjelovale su četiri skupine učenika prigodnih i zgodnih naziva: Mariofilova banda (Karolina Slanček, Marijo Marić i Tea Zajac iz 8. a, te Mia Rac, 7. b), Ajnštajni (Lucija Milković, Martina Pajić i Ana Pole iz 6. c, te Luka Kunić, 6. b), Tesla (Paula Papak, Lucija Šaravanja i Laura Bošnjak iz 6. b, te Petra Čobanković iz 8. a) i Pakleni traktor (Lorena Roso, Ema Šaravanja i Marija Kuzman iz 8. b, te Lovro Seletković, 6. b). Pomoću različitih kategorija (Povijest, Geografija, Mix, Svijet oko nas, Film, Umjetnost, Književnost, Jezik, Lijepa naša, i dr.) učenici su provjerili svoje opće znanje, a najboljom ekipom, s najviše bodova, pokazala se Mariofilova banda, koja je nagrađena priznanjem i simboličnim darovima. Priznanje i skroman dar dobile su i drugoplasirana (Pakleni traktor) i trećeplasirana ekipa (Tesla).

Čestitamo!  

Mariofilova banda

 

Ajnštajni

 

Tesla

 

Pakleni traktor

 

Pedagoginja Biljana Ježik

 

Rezultati

 


Društvene igre za učenike 1. - 4. razreda

U petak se, 3. 11., za učenike 1. – 4. razreda u međusmjeni u školskoj knjižnici organiziralo igranje društvenih igara. Učenici su u opuštenoj i veseloj atmosferi igrali igre poput Čovječe, ne ljuti se, mikada, monopolija, križića – kružića, šaha… Društvene je igre zaigralo oko 25 učenika. 

 


Učenici 1. a i 1. b razreda prvi put u školskoj knjižnici!

Učenici 1. a i 1. b razreda zajedno su sa svojim učiteljicama, gđama Violetom Groznica i Ivanom Augustinović, 31. listopada i 13. studenog prvi put bili u školskoj knjižnici, te tako postali njezini korisnici. Na tom prvom susretu u prostoru školske knjižnice učenici su kroz priču Uljuđeni vuk naučili što je to školska knjižnica, koja je razlika između knjižnice i knjižare, tko radi u školskoj knjižnici, ali i kako se posuđuju knjige iz školske knjižnice i kako se treba ponašati s posuđenim knjigama. Na satu smo kroz igru vježbali posuđivanje i vraćanje knjiga, a potom su učenici posudili slikovnice koje su izabrali. Tom prigodom učenicima 1. b razreda naše matične škole pridružili su se i učenici iz Područne škole Radoš, zajedno sa svojom učiteljicom, gđom Andreom Cerovski Martinović.       

 

    

 


Danas ti čitam! - Pričam ti priču!

U ponedjeljak, 30. listopada, održan je susret Danas ti čitam! – Pričam ti priču!. Tim povodom u našoj je školi prvi put gostovala gradonačelnica grada Iloka, gđa Marina Budimir. Makar nakratko, vratila nam se i naša draga učiteljica hrvatskog jezika i kolegica, gđa Dragica Barić. One su u odličnom društvu naših učenika (4. a i 2. a razreda) govorile o tome vole li čitati, što su voljele čitati u dječjoj dobi, kako su se čitale i obrađivale lektire u vremenu u kojem su one pohađale osnovnu školu, te koje se drage knjige sjećaju iz djetinjstva. Tako nam je gđa Budimir otkrila da je voljela čitati kao dijete, kao i to da i dan-danas voli čitati. Budući da je po profesiji liječnica, u današnje je vrijeme najviše čitala knjige iz liječničke struke, a u slobodno se vrijeme opušta uz knjige o biljkama. Iz djetinjstva je kao knjigu koja joj je posebno draga i koje se rado sjeća izdvojila dječji roman Družba Pere Kvržice Mate Lovraka, iz kojeg nam je pročitala zanimljiv odlomak. Učiteljica Dragica Barić, koja je odnedavno umirovljena, ispričala nam je nekoliko pojedinosti iz vlastitog školovanja, o staroj tučanoj peći koju su imali u učionici, neposlušnoj djeci koja su nekad od učitelja znala dobiti packe, itd. Učenicima je također otkrila da je doista voljela čitati, zbog čega je kasnije izabrala zanimanje učiteljice hrvatskog jezika. Što se tiče lektire, ispričala je da su učitelji prije, dok je ona pohađala osnovnu školu, u nižim razredima osnovne škole cijelom razredu čitali izabrana lektirna djela, te da je samostalno počela čitati lektiru tek od 5. razreda osnovne škole. Kao posebnu dragu knjigu iz rane dječje dobi, izdvojila je naslov Miševi i mačke naglavačke Luke Paljetka, iz koje nam je pročitala jednu pjesmu. Učiteljica Dragica Barić odala nam je i to da je ona književnica. Naime, objavljene su joj pjesme u zbirci zanimljivog naslova Dunavska školjka, iz koje nam je pročitala jednu pjesmu. Za kraj su nam učenici 2. a razreda pročitali bajku Carevo novo ruho Hansa Christiana Andersena, a pripremila ih je njihova učiteljica gđa Lidija Bošnjak. Učenike 4. a i 2. a razreda za ovaj su susret pripremile njihove učiteljice, gđa Maja Drinovac i gđa Lidija Bošnjak.     

             


Književni susret s Jadrankom Bitencom

U srijedu, 25. listopada, gost-književnik unutar Mjeseca hrvatske knjige u našoj školi bio je književnik i kulturni djelatnik, gospodin Jadranko Bitenc. U našoj školskoj knjižnici dosada smo imali sva njegova dječja djela – Lana – godina mačke (1987.), Ljeto na koljenima: (Lana 2) (1990.), Pyjama blues (1996.), osim onog koje je uvršteno na popis lektirnih naslova za šesti razred i koje je najvećim dijelom i bilo predmetom našeg susreta – popularnog dječjeg romana Twist na bazenu. Zahvaljujući ovom gostovanju, fond naše školske knjižnice bogatiji je za jedan vrijedan naslov! Na veselom susretu s književnikom Jadrankom Bitencom učenici su (Lucija Šaravanja, Laura Bošnjak, Mateo Tomić i Lovro Seletković iz 6. b razreda, i to u pripremi njihove nastavnice hrvatskog jezika gđe Tanje Šafarik) s uživanjem odglumili početak tog dječjeg romana, i tako iznenadili našeg vrlo dragog gosta. Gospodina Jadranka Bitenca najprije je pozdravio ravnatelj naše škole, gospodin Miroslav Bošnjak, iza čega ga je pozdravio i ujedno predstavio učenik Karlo Zovko iz 6. c razreda. Gospodin Bitenc rado je govorio o sebi, svojem životu, povodu nastanka njegovih književnih djela, ali i o ponekom detalju iz vlastitog privatnog života. Imao je veliko strpljenje u davanju odgovora našim znatiželjnim učenicima i prava je šteta što susret nije trajao duže! Na susretu su sudjelovali učenici šestih razreda, a za to ih je pripremila nastavnica hrvatskog jezika, gđa Tanja Šafarik.

 

 


Noćno druženje uz knjigu

Noćno druženje uz knjigu održano je za učenike 5. – 8. razreda 24. listopada nakon 6. sata u poslijepodnevnoj smjeni, tj. od 19.15 do otprilike 20 sati. Sudionici ovog druženja bili su učenici šestih i sedmih razreda – Laura Bošnjak, Luka Kuštra, Lovro Seletković i Marko Cinkovski iz 6. b razreda, i Ivana Bošnjak, Barbara Paponja i Tena Meštrović iz 7. b razreda. Među njima se uz knjižničarku našla i jedna nastavnica, što svakako treba pohvaliti!, nastavnica hrvatskog jezika, gđica Marijana Bošnjak. Na susretu se u opuštenoj atmosferi razgovaralo o tome vole li učenici uopće čitati, što čitaju, čitaju li lektiru i čitaju li je rado, odnosno što bi se u nastavi moglo promijeniti nabolje da i lektira postane zanimljiva ako to nije, kao i o knjigama koje za učenike možda imaju osobitu, sentimentalnu vrijednost. Na susretu se, naravno, i čitalo, i to lijepe i mudre misli, stihovi Dragutina Tadijanovića, itd.


Mjesec hrvatske knjige "na pola puta"!

U Mjesecu hrvatske knjige dosada su se u školskoj knjižnici odvijale različite aktivnosti. Govorilo se o vrijednim informacijama u dječjim časopisima, zavirivalo se u dječje enciklopedije, održale su se različite igre za poticanje stvaranja priča, ispričale su se mnoge nastale priče, za učenike 5. – 8. razreda održano je noćno čitanje i učeničko druženje, ugostili smo književnika Jadranka Bitenca, a gošće naše škole bile su i gradonačelnica grada Iloka, gđa Marina Budimir, i nekadašnja djelatnica Škole, učiteljica hrvatskog jezika i književnica, gđa Dragica Barić.    

 


Mjesec hrvatske knjige 2017.

Mjesec hrvatske knjige 2017.

(15. 10. – 15. 11. 2017.)

Dođite i sudjelujte!

 

S knjigom u prvi razred

(sudjeluju razredni odjeli prvih razreda)

 

Čitajmo dječje časopise

(sudjeluju razredni odjeli drugih razreda)

 

Zaviri u enciklopediju

(sudjeluju razredni odjeli trećih razreda)

 

Napiši priču; Mogućnosti računala; Iločke knjižnice

(sudjeluju razredni odjeli četvrtih razreda)

 

Danas ti čitam! – noćno druženje uz knjigu

(utorak, 24. 10., 19.15 – 21 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda)

 

Danas ti čitam! – druženje s knjigom i gostima – gradonačelnicom grada Iloka, gđom Marinom Budimir, učiteljicom i književnicom gđom Dragicom Barić i ravnateljem naše škole, gosp. Miroslavom Bošnjakom

(ponedjeljak, 30. 10., 13 – 14 h)

(sudjeluju učenici 4. a i 2. a razreda

i drugi zainteresirani učenici 1. – 4. razreda)

 

Igrajmo društvene igre u školskoj knjižnici

(petak, 3. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 1. – 4. razreda

– potrebno se prijaviti u školskoj knjižnici)

 

Kviz općeg znanja – dođi i riješi!

(ponedjeljak, 6. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda

– potrebno se prijaviti u školskoj knjižnici

– najbolja ekipa bit će nagrađena)

 

Stereotipi i predrasude

(četvrtak, 9. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda)

 

Aktivnosti će se ostvariti u suradnji sa stručnim suradnicima i učiteljima Škole.


Dječji tjedan 2017.

Unutar Dječjeg tjedna 2017. (2. – 8. 10. 2017.) u školskoj knjižnici održale su se dvije radionice: Bontončić – lijepo ponašanje prije svega! (Marina Jemrić) i Prijateljstvo (Biljana Ježik).

 

Na radionici Bontončić – lijepo ponašanje prije svega! učenici su se prisjetili svojih osnovnih dječjih prava – prava na obitelj, dom, ljubav, prijateljstvo, igru, obrazovanje, osobnu higijenu, zdravstvenu skrb, hranu i piće, ali i svojih „dužnosti“, u smislu lijepog i pristojnog ponašanja u vlastitoj obitelji – prema članovima svoje obitelji, u školi – prema svojim vršnjacima i učiteljima, kao i prema samima sebi. Tako su u parovima analizirali slikovne prikaze lijepog i pristojnog ponašanja, nasuprot ružnom i nekulturnom ponašanju, te svoja izvrsna zapažanja, kao i osobne primjere, iznijeli pred drugim učenicima. Sudionici radionice bili su: učenik 3. b razreda Luka Vimer, učenici 4. a Lara Burnaz, Antonia Groznica, Petra Jurić i Lea Tieško, Ivan Mihael Filko i Luka Tot iz 4. c razreda, te učenica 5. b razreda Valeria Martinović.

Na radionici Prijateljstvo učenici su najprije razgovarali o poželjnim i manje poželjnim osobinama prijatelja. Potom su u grupama osmišljavali kakav bi trebao biti idealan prijatelj, tj. koje bi osobine on trebao imati, ali i iznosili vlastita iskustva o prijateljima koje imaju, njihovom druženju, itd. Na kraju su učenici jedni drugima u parovima govorili što im se sviđa/ne sviđa kod svakoga od njih, kao i pogledali kratak film o prijateljstvu. O zanimljivosti i uspješnosti programa govori i velik odaziv učenika na radionicu, pri čemu su sudionici bili: učenici 3. a razreda Ema Bako, Marija Ključarić, Leon Zajac, Denis Bođanac, Iveta Gašpar, Noemi Knapček, Valentina Pongrac, Lana Papak, Lea Pudelka, učenik 3. b razreda Luka Vimer, učenici 3. c razreda Iva Faletar, Luka Bošnjak, Lovro Đerđ, Ana Zelenika, Emanuel Karačić, Sarah Dobošević, Dejana Borocki, Domagoj Novak, Antun Ćorić i Fran Bošnjak, zatim učenici 4. a razreda Lea Tieško, Adam Zajac, Lara Burnaz, Petra Jurić i Antonia Groznica, učenici 4. b razreda Lea Mravik, Lana Supek, Marijo Hrubik, Filip Čobanković, Dora Križanić, Paula Bošnjak, Luka Palež i Boris Bošnjak, učenici 4. c razreda Lea Klučik, Mirko Kovačević, Ivan Mihael Filko i Luka Tot, te Valeria Martinović, učenica 5. b razreda.

Pogledajte kako nam je bilo na radionici...


Dječji tjedan 2017.

 

 

 

 

 

DJEČJI TJEDAN

(2. – 8. 10. 2017.)

 

U Dječjem tjednu u školskoj će se knjižnici

održati dvije radionice:

 

Bontončić – lijepo ponašanje prije svega!

(četvrtak, 5. 10., 13 – 14 h)

 

Prijateljstvo 

(petak, 6. 10., 13 – 14 h).

 

Dobro došli!

 

Biljana Ježik i Marina Jemrić


Tjedan cjeloživotnog učenja

Dragi učenici 5. – 8. razreda!

 

U Tjednu cjeloživotnog učenja (2 . – 8. 10.) u školskoj će se knjižnici u srijedu (4. listopada) 13.15 – 14.00 h održati radionica

 

Mnemotehnike –

poboljšajmo svoje vještine učenja!

 

Radionicu će održati psihologinja Mateja Marić.

 

Dobro došli!

 

Mnemotehnike su specifične mentalne strategije za poboljšanje pamćenja, a služe olakšavanju usvajanja informacija besmislenog sadržaja, velike količine informacija ili informacija koje bismo inače teže upamtili.

 

Ova radionica namijenjena je učenicima od 5. do 8. razreda,

s ciljem razvijanja novih i poboljšanja postojećih

strategija učenja.

 

Dođite, zabavite se i naučite kako si olakšati učenje!

 

Psihologinja Mateja Marić

 


Mjesec hrvatske knjige 2016.

U Mjesecu hrvatske knjige učenicima 1. – 8. razreda ponuđeno je nekoliko različitih aktivnosti. Učenici prvih razreda, u pratnji svojih učitelja, Lidije Bošnjak i Branka Borasa, prvi su put bili na nastavnim satima u školskoj knjižnici. Tom prilikom dobili su članske iskaznice i naučili posuđivati knjige. Učenici drugih razreda uživali su u Andersenovim bajkama Hrabri limeni vojnik i Princeza na zrnu graška, učenici trećih razreda naučili su se služiti enciklopedijom, četvrtaši su se povodom 100. obljetnice izdavanja knjige Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić upoznali s bajkom Jagor, a petaši su se okušali u kvizu vezanom za lektiru Dječaci Pavlove ulice Ferenca Molnára. Za učenike 1. – 4. razreda, u suradnji sa psihologinjom škole, Matejom Marić, održana je radionica o bontonu, odnosno o lijepom ponašanju u svakodnevnom životu i školi. S učenicima 1. – 8. razreda, pod vodstvom nastavnice Snježane Petković, održane su dvije radionice – Jesenski plodovi, na kojoj su se od prirodnih jesenskih materijala izrađivale šumske životinje i jesenski motivi, te radionica na kojoj su se izrađivali straničnici s temom likova iz bajki. U Mjesecu hrvatske knjige održana su i dva književna susreta. Ugostili smo Nadu Mihoković-Kumrić i Slavena Kusturu. 

Učenici prvih razreda prvi put u školskoj knjižnici...

Učenici trećih razreda u potrazi za informacijama u enciklopedijama...

Učenici četvrtih razreda u društvu "Jagora" Ivane Brlić-Mažuranić...

Učenici 1. - 4. razreda na radionici o bontonu...

Učenici 1. - 8. razreda na radionicama

"Jesenski plodovi" i "Izrada straničnika"...

 

 


Književni susreti u Mjesecu hrvatske knjige

U petak, 4. studenog, imali smo čast ugostiti književnicu Nadu Mihoković-Kumrić. Nada Mihoković-Kumrić rođena je 1951. godine u Novigradu Podravskom. Još kao učenica osnovne škole i gimnazije objavila je svoje prve književne uratke na radiju i u dječjim listovima. Prozne tekstove za djecu, mladež i odrasle objavljuje od 1984. godine. Kao autorica zastupljena je u nekoliko zajedničkih knjiga, čitanki i zbornika. Nagrađivana je književnica, autorica dječjih romana – Lastin rep (1995.), Tko vjeruje u rode još (1998.), romana za mladež – Mrazovac (1997.), Rep, ali ne lastin (2008.), romana za odrasle – Prilagođeni(2001.), Vjetar kroz kosu (2002.), zbirki priča za djecu i mladež – Mjesto pod suncem (1996.), Vrijeme je (2006.), Uvijek nada (2009.), Kroz staklene oči (2011.). Njezini romani Lastin rep i Tko vjeruje u rode još čitaju se kao lektirni naslovi u osnovnoj školi. Na susretu, na kojem se u ugodnoj atmosferi razgovaralo o životu i književnom djelu Nade Mihoković-Kumrić, te ponajviše o njezinim romanima Lastin rep i Tko vjeruje u rode još, sudjelovali su učenici iz svih triju sedmih razreda naše škole, a pripremila ih je nastavnica hrvatskoga jezika Darija Bošnjak. Zahvaljujemo se književnici Nadi Mihoković-Kumrić na lijepom druženju i zanimljivom književnom susretu!

U ponedjeljak, 7. studenog, gost naše škole bio je Slaven Kustura, tatoo majstor, glazbenik (bubnjar) i književnik. Na susretu su se učenici dobro upoznali s ovim književnikom rođenim u Županji 1978. godine, inače autorom romana za odrasle Sretno iskreni (2011.), Dobra kob (2013.), Amigdala (2014.), jedne zbirke pjesničkih tekstova naslova Jednako drugačiji (2012.), te jedne slikovnice za djecu – Vilenjakov potok (2016.). Na susretu su sudjelovali učenici četvrtih, petih i šestih razreda, odnosno učenici iz čak sedam razreda naše škole, tj. njih stotinjak, zbog čega je susret održan u prostoru Gradske knjižnice i čitaonice Ilok, a učenike su pripremile nastavnice hrvatskoga jezika Tanja Šafarik i Darija Bošnjak, te učitelji razredne nastave Violeta Groznica i Ljubomir Živković. Učenici su izvrsno prihvatili pristupačnost ovog neobičnog književnog autora koji nam je predstavio svoju slikovnicu Vilenjakov potok. Riječ je o slikovnici koja na jednostavan i djeci lako razumljiv način kroz likove dječaka Jure, njegova psa Rokija, vilenjaka Nalina i šumskih životinja progovara o važnosti očuvanja prirode i prirodnog okoliša. Srdačno se zahvaljujemo Slavenu Kusturi na tome što nas je svojom neposrednošću uistinu dobro nasmijao, počastio krofnama i jedan književni susret učinio iznimno zanimljivim! Zahvaljujemo se i Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok koja nam je omogućila održavanje ovog prekrasnog književnog susreta! 

 

 


Mjesec hrvatske knjige 2016.

Mjesec hrvatske knjige

(15. listopada – 15. studenog 2016.)

 

Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić – 17. i 18. listopada 

(za učenike četvrtih razreda i u dogovoru s učiteljima)

 

Likovno-kreativna radionica Jesenski plodovi – 20. listopada 12.30 – 14.00 h 

(za učenike 1. – 8. razreda)

– POTREBNO JE DONIJETI JESENSKE PLODOVE, NPR. SUHO LIŠĆE, KUKURUZOVINU, RAZNO ZRNJE, I DR.

(Snježana Petković i Marina Jemrić)

 

Andersenove bajke – 26., 27. i 28. listopada

(za učenike drugih razreda i u dogovoru s učiteljicama)

 

Igrajmo društvene igre u školskoj knjižnici! – 28. listopada 12.30 – 14.00 h

(za učenike 5. – 8. razreda)

– PRIJAVE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI ZA IGRE „ČOVJEČE, NE LJUTI SE!“, ŠAH, MIKADO, BINGO, BOOGLE, MONOPOL, PICTIONARY

I IGRU „DRŽAVA, GRAD, SELO“

(Mateja Marić i Marina Jemrić)

 

Bonton – radionica o lijepom ponašanju – 31. listopada 12.30 – 14.00 h

(za učenike 1. – 4. razreda)

(Mateja Marić i Marina Jemrić)

 

Likovno-kreativna radionica – izrada straničnika – 3. studenog 12.30 – 14.00 h 

(za učenike 1. – 8. razreda)

(Snježana Petković i Marina Jemrić)

 

Književni susret sa Slavenom Kusturom – promocija knjige Vilenjakov potok 

– 7. studenog 12.30 – 13.30 h

(Tanja Šafarik, Darija Bošnjak, Violeta Groznica, Ljubomir Živković, Marina Jemrić)

 

Prvašići prvi put u školskoj knjižnici – 9. studenog (u dogovoru s učiteljima)

 

Istraži u enciklopediji! – 11. i 15. studenog

(za učenike trećih razreda i u dogovoru s učiteljicama)

 

Junaci Pavlove ulice (Ferenc Molnár) – kviz za učenike petih razreda

(studeni; Tanja Šafarik i Marina Jemrić)

 

Dobro došli!


Dječji tjedan

Povodom Dječjeg tjedna (3. – 9. listopada 2016.) u školskoj su knjižnici održane dvije radionice. U srijedu, 5. listopada, za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Moja prava. Učenici su najprije pogledali UNICEF-ov film Za svako dijete, nakon čega se razgovaralo o osnovnim dječjim pravima prikazanim u filmu, koja su ista za svu djecu na svijetu. Zatim su upoznati s Konvencijom o pravima djeteta i temeljnim dječjim pravima, koja je usvojena na Općoj skupštini UN-a 20. studenog 1989. godine. Učenici su iščitavši Konvenciju najprije u parovima razgovarali o onom dječjem pravu koje im se najviše svidjelo i razlozima svojeg odabira, a potom su samostalno ilustrirali izabrano dječje pravo. Na radionici su sudjelovala trideset i četiri učenika: Marko Slanček (3. razred), Ivana Bošnjak (4. razred) i Sonja Koza (4. razred) iz Područne škole Radoš, Iveta Gašpar, David Urban i Marija Ključarić iz 2. a razreda, Luka Vimer, Jakov Kolar, Luka Mihelić i Mario Roevenich iz 2. b razreda, Mateja Kolak, Iva Bošnjak, Iva Faletar, Ana Zelenika, Anamarija Velko, Fran Bošnjak, Emanuel Karačić, Domagoj Novak, Luka Bošnjak, Sara Dobošević, Ana Petrih, Lovro Đerđ, Filip Teodorovoić, Antun Ćorić, Emanuel Tot, Hrvoje Arvaj i Dejana Borocki iz 2. c razreda, te Petra Jurić, Aurora Zovko, Antonija Groznica, Adam Zajac, Lara Burnaz, Lea Klučik i Marko Mocnar iz 3. a razreda.  

 

U četvrtak, 6. listopada, za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Stare dječje igre. Radionicu je održala nastavnica Nataša Bobovec, nastavnica povijesti u našoj školi. U vremenu predviđenom za radionicu uspjele su se odigrati dvije igre – Pincika (u literaturi poznata kao Pincek i pala), riječ je o staroj pastirskoj igri, i Zaleđeni dedica. Sudjelovali su: Sara Bošnjak, Ena Vitman i Ivan Mihaljević iz 1. b razreda, Jakov Kolar iz 2. b razreda, Emanuel Karačić iz 2. c razreda, Marko Mocnar, Josip Papak, Gabrijel Cinkocki, Lara Burnaz, Petra Jurić, Aurora Zovko, Nives Natonji i Antonia Groznica iz 3. a razreda, Lea Klučik, Ivan Mihael Filko, Matej Pole, Marko Mihaljević i Mirko Kovačević iz 3. c razreda, te Leona Bašić iz 4. a razreda i Valeria Martinović iz 4. b razreda. 

Pincika - prva objašnjenja

Pincika - još malo objašnjenja

Pincika - prvi pokušaji 

Pincika - prva hvatanja

Pincika 

Zaleđeni dedica

 

Zaleđeni dedica

 


Dječji tjedan u školskoj knjižnici

Povodom Dječjeg tjedna (od 3. do 9. listopada 2016.)

u školskoj će se knjižnici održati dvije radionice

za učenike 1. – 4. razreda:

 

u srijedu (5. listopada) 13.00 – 14.00 sati radionica Moja prava

(održavaju Mateja Marić, psihologinja, i Marina Jemrić, knjižničarka)

 

i u četvrtak (6. listopada) 13.00 – 14.00 sati radionica Stare dječje igre

(održava Nataša Bobovec, učiteljica povijesti).

 

Dobro došli! 

 


Tjedan cjeloživotnog učenja u našoj školi

Tjednu cjeloživotnog učenja (26. 9. – 2. 10.) u školskoj je knjižnici organiziran niz aktivnosti.        

         

„Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja, čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti učenja i obrazovanja. Radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. (…) Stoga se svake godine u sklopu ove kampanje organizira velik broj vrlo različitih aktivnosti – od predavanja, radionica, okruglih stolova do koncerata, izložbi (…).“ 

(Citirano prema: http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/o-tjednu-cjelo%C5%BEivotnog-u%C4%8Denja.aspx) 

 

U ponedjeljak (26. 9. 12.30-14.00 h) učenici 5. – 8. razreda iskušali su se u igrama mozgalicama, igrama pomoću kojih su učenici razvijali svoje mentalne sposobnosti, odnosno vježbali memoriju i trenirali koncentraciju. U igrama mozgalicama sudjelovali su: Mateja Ćurić (6. b), Ema Lenkeš (6. b), Valentina Tot (6. b), Viktoria Dermišek (5. b), Ana Pole (5. c), Valeria Martinović (4. b), Karlo Zovko (5. c), Martina Pajić (5. c), Antonija Ćeško (5. a), Paola Balaž (5. c) i Lucija Milković (5. c). Najbolji učenici u igrama mozgalicama nagrađeni su vrijednim nagradama. To su Ema Lenkeš (6. b), Lucija Milković (5. c) i Ana Pole (5. c). Čestitamo! 

Nagrađene učenice u igrama mozgalicama: 1. mjesto Ema Lenkeš (6. b), 2. mjesto Lucija Milković (5. c), 3. mjesto Ana Pole (5. c). 

 

U utorak (27. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Čitanje i učenje kroz igru i zabavu. Učenici su kroz različite interaktivne igre razvijali vještine čitanja i učenja. Igrale su se igre poput žive priče, prijenosne priče, priče od četiri slike, i dr. Sudjelovali su: Valeria Martinović (4. b), Ella Lenkeš (3. c), Lea Klučik (3. c), Kristina Dobošević (4. b), Petra Ćurić (3. c), Ivan Mihael Filko (3. c), Luka Palež (3. b), Dominik Janić (3. b) i Stela Andžaković (3. c).

 

U srijedu (28. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 5. – 8. razreda organiziran je kviz Ulovi znanje. U kvizu općeg znanja učenici su se okušali u kategorijama Povijest, Književnost, Flora i fauna, Tko pjeva, zlo ne misli, Lijepa naša, i dr. Sudjelovali su sljedeći učenici: Valentina Mišković (7. a), Ivana Bošnjak (7. a), Mateo Černi (7. a), Karlo Zovko (5. c), Martina Pajić (5. c), Ana Pole (5. c), Ivana Bošnjak (6. b), Ema Lenkeš (6. b), Laura Bošnjak (5. b), Viktorija Dermišek (5. b), Ivan Čani (6. b), Gabrijel Čani (7. c), Luka Kunić (5. b), Luka Kuštra (5. b) i Matea Ćurić (6. b). Natjecalo se sedam ekipa, a pobijedila je najbolja u sastavu Ana Pole, Martina Pajić i Karlo Zovko iz 5. c razreda. Čestitamo!

Najbolja i nagrađena ekipa u kvizu "Ulovi znanje" u sastavu Ana Pole (5. c), Karlo Zovko (5. c) i Martina Pajić (5. c). 

 

U četvrtak (29. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Dođi na dramske igre!. Učenici su se kroz dramske igre vježbali u glumi, koncentraciji i pažnji, ali ih se upravo u igri dramskim izrazom potaknulo i na izražavanje svojih razmišljanja i osjećaja, kao i na uvažavanje i prihvaćanje drugih. Kroz kreativni dramski izraz učenici razvijaju i komunikacijske vještine, maštu, samopouzdanje, vježbaju se u razumijevanju međuljudskih odnosa, itd., a kroz različite igre zasigurno su se dobro zabavili i pritom barem nakratko (zasluženo!) zaboravili na školske obveze. Sudjelovali su: Lea Klučik (3. c), Kristina Dobošević (4. b), Steal Andžaković (3. c), Ivan Mihael Filko (3. c), Petra Ćurić (3. c), Sandi Pucovski (3. c), Mirko Kovačević (3. c), Marko Mihaljević (3. c), Martin Čipkar (3. c), Matej Pole (3. c), Noa Kovčalija (3. c), Antonija Groznica (3. a), Petra Jurić (3. a), Lara Burnaz (3. a), Ella Lenkeš (3. c), Gabrijela Faletar (4. a), Leona Bašić (4. a), Ana Čief (4. a), Adam Zajac (3. a), Lea Tieško (3. a) i Luka Tot (3. c).

 

U petak (30. 9. 8.00-10.40 h) učenici iz Područne škole Radoš, Marko Slanček (3. razred) te Ivana Bošnjak (4. razred) i Sonja Koza (4. razred), osim uz svoju učiteljicu Andreu Cerovski Martinović, prva su tri sata proveli i u društvu psihologinje Mateje Marić i knjižničarke Marine Jemrić. Najprije su se „budili“ uz aktivnosti vezane za hrvatsku narodnu bajku Lončiću, kuhaj!, a potom su se zabavili igrajući računalne igre iz Čituljice, interaktivne vježbenice za učenje čitanja. Na kraju su uživali u dramskim igrama poput Drvosječe i medvjedi, Konjska trka, Ana Marija, kuku!, i dr.

 

U petak (30. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 5. – 8. razreda u učionici informatike (školska knjižnica je bila premala za održavanje radionice!) psihologinja Mateja Marić održala je radionicu Kako uspješno učiti. Učenici su dobili niz savjeta kako što bolje učiti, na radionici su upoznati s različitim načinima i strategijama učenja, a također su individualno rješavali i određene upitnike kako bi doznali, primjerice, koji su tip učenja, odnosno kako bi navedene rezultate što bolje mogli primijeniti u vlastitom učenju. Na radionici je bilo gotovo šezdeset učenika, čiju su većinu činili učenici 5. a, 7. c i 8. b razreda, koji su zajedno sa svojim razrednicama, Katom Bagarom-Radić, Kristinom Hrubik i Matejom Knezović, bili sudionici radionice.      

 


Tjedan cjeloživotnog učenja

                 

 

 

 

Tjedan cjeloživotnog učenja u našoj školi

(PROGRAM SE ODRŽAVA

U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

26. – 30. RUJNA OD 12.30 DO 14.00 SATI)

 

 

PONEDJELJAK, 26. rujna

Igre mozgalice (radionica za učenike 5. – 8. razreda)

– POTREBNO SE PRIJAVITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

ZBOG OGRANIČENOG BROJA SUDIONIKA

– PRIJAVE DO PETKA, 23. RUJNA

– NAJBOLJIM UČENICIMA U IGRAMA MOZGALICAMA

DODIJELIT ĆE SE SIMBOLIČNE NAGRADE

 

UTORAK, 27. rujna

Čitanje i učenje kroz igru i zabavu

(radionica za učenike 1. – 4. razreda)

 

SRIJEDA, 28. rujna

Kviz Ulovi znanje! (za učenike 5. – 8. razreda)

– POTREBNO SE PRIJAVITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

ZBOG OGRANIČENOG BROJA SUDIONIKA

– PRIJAVE DO UTORKA, 27. RUJNA

– NAJBOLJOJ EKIPI U KVIZU ULOVI ZNANJE!

DODIJELIT ĆE SE SIMBOLIČNA NAGRADA

 

ČETVRTAK, 29. rujna

Dođi na dramske igre!

(radionica za učenike 1. – 4. razreda)

 

PETAK, 30. rujna

Kako uspješno učiti?

(radionica za učenike 5. – 8. razreda)

 

Dođite, sudjelujte i vježbajte mozak!

 

Više o Tjednu cjeloživotnog učenja pogledajte na 

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/videogalerija.aspx

Organizatorice i realizatorice:

Mateja Marić, stručna suradnica psihologinja

Marina Jemrić, stručna suradnica knjižničarka


16. rujna - Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača

    

16. rujna – Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača

Ozonski omotač dio je Zemljine atmosfere i nalazi se 10 – 50 km iznad njezine površine. Zadaća ozonskog omotača jest štititi život na Zemlji od štetnog djelovanja ultraljubičastog (UV) zračenja sunca. Svako oštećenje ozonskog omotača omogućuje dopiranje štetnog sunčevog zračenja do Zemljine površine. Ozonski omotač oštećen je zahvaljujući umjetno proizvedenim kemikalijama zvanim klorofluorougljici (CFC-i), poznatijim kao freoni. Te se štetne kemikalije nalaze u hladnjacima, rashladnim sustavima, limenkama sprejeva, izolacijskim materijalima, plastičnoj ambalaži, aparatima za gašenje požara, i dr. Njihovom upotrebom dolazi do ispuštanja plina CFC-a u zrak, gdje se može zadržati od 60 do 400 godina. Važno je napomenuti da i druge kemikalije oštećuju ozonski omotač.

 

Oštećenje ozonskog omotača najviše je izraženo na Južnom polu. Znanstvenici koji su s Antarktike proučavali atmosferu sedamdesetih godina 20. stoljeća prvi su put posumnjali na stanjivanje ozonskog omotača. To je potvrđeno 1985. godine. Deset godina kasnije „rupa“ u ozonskom omotaču na tom mjestu bila je veličine Europe. Ozonski je omotač najtanji na Zemljinim polovima u rano proljeće, ali se djelomično obnavlja ljeti i ujesen. Samo su tropski predjeli izbjegli njegovo oštećenje.   

 

Kako se ozonski omotač stanjuje, sve više ultraljubičastih zraka stiže do zemlje – time se povećava opasnost za zdravlje ljudi i životinja, ali i za rast biljaka na kopnu i u moru. Uništavanje ozonskog omotača može utjecati i na klimu. Problem oštećenja ozonskog omotača rješiv je, primjerice, na način mijenjanja starih kućanskih aparata, poput hladnjaka, onima koji ne oštećuju ozonski omotač. Isto tako, kako bi se zaustavilo oštećivanje ozonskog omotača, razvijene su zemlje ukinule proizvodnju CFC-a, no važno je napomenuti da neke zamjenske kemikalije također oštećuju ozonski omotač.

 

Odlukom Generalne skupštine Ujedinjenih naroda 1994. godine 16. je rujna proglašen Međunarodnim danom zaštite ozonskog omotača. Na taj datum 1987. godine potpisan je Protokol iz Montreala, kojim se kontrolira korištenje kemikalija koje oštećuju ozonski omotač. Zemlje potpisnice Protokola obvezale su se na smanjenje upotrebe freona za 50 %, a do danas ga je prihvatilo i potpisalo dvjestotinjak zemalja svijeta. Među njima je i Hrvatska (od 1991. godine). Provedbom naputaka Protokola iz Montreala smanjena je potrošnja tvari koje oštećuju ozonski omotač za 98 %, no bez obzira na to potpuna obnova ozonskog omotača očekuje se tek iza 2050. godine. Obilježavanjem Međunarodnog dana zaštite ozonskog omotača podiže se svijest o njegovom očuvanju za nove generacije.

 

JESTE LI ZNALI?

 

Sunčeve zrake mogu biti smrtonosne. Ultraljubičasto zračenje sunca može izazvati rak kože. Ostali učinci štetnog ultraljubičastog zračenja uključuju oštećenje vida i slabljenje imunološkog sustava. Ultraljubičasto zračenje šteti i planktonu, školjkašima i ribama. S povećanjem ultraljubičastog zračenja narušava se i rast usjeva.

 

Izvori informacija:

Litvinoff, Miles. Atlas zaštite okoliša: veliki ilustrirani vodič za skrb o našem planetu, Zagreb: ABC naklada, 2001.

http://www.nzjz-split.hr/druga_kalendar.asp?id=23&menu_id=KD23

 

 

 


Međunarodni dan pismenosti

Međunarodni dan pismenosti – 8. rujna

Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti inicirao je UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) – Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu. Cilj obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti jest svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti pojavila se u Teheranu 8. rujna 1965. godine na konferenciji o problemima pismenosti i od tada se ovaj poseban dan obilježava sa svrhom borbe protiv nepismenosti.

"Djeca u razvijenim zemljama ponekad ne vole školu i doživljavaju je kao obvezu. Taj dan može poslužiti za isticanje važnosti uživanja prava na obrazovanje kao privilegiju koju nemaju sva djeca svijeta, iako ono predstavlja njihovo temeljno pravo."

(iz knjige MI poznajemo i živimo svoja prava, priredile Dubravka Maleš i Ivanka Stričević, Zagreb: Školska knjiga, 2003.) 

Pod osnovnim pojmom pismenosti podrazumijeva se pisanje i čitanje, no u novije vrijeme svojim značenjem pojam „pismenost“ uključuje i druge vještine, primjerice, znanje stranih jezika, vještine čitanja s razumijevanjem i komuniciranja, korištenje informacijskih tehnologija, kao i osposobljenost za rješavanje problema, spremnost prihvaćanja drugih, ali i spremnost na timski rad i cjeloživotno učenje.    

 

Izvori informacija: 

MI poznajemo i živimo svoja prava, priredile Dubravka Maleš i Ivanka Stričević, Zagreb: Školska knjiga, 2003.

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/

http://www.enciklopedija.hr/

 


Radionica za Majčin dan

U četvrtak (5. svibnja) 12.30 – 14.00 sati u školskoj je knjižnici održana radionica za Majčin dan. Učenici su predstavili svoje mame, upoznali se s obilježavanjem tog posebnog dana, a onda su u drugom dijelu radionice izradili čestitke koje će darovati svojim mamama i također nacrtali portret svoje mame. Sudjelovali su: Vanja Dermišek i Lea Pudelka iz 1. a razreda, te Andrea Bođanac, Laura Bošnjak, Luka Kubica i Ana Marušić iz 4. b razreda. Radionicu su održale učiteljica razredne nastave Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić. 


Katalog

Dragi korisnici Knjižnice Osnovne škole Julija Benešića!

 

Katalog knjižnice možete pretraživati na sljedećem linku:

http://library.foi.hr/m3/k.aspx?B=457

 


Radionica za Majčin dan

Dragi učenici 1. – 8. razreda,

 

u četvrtak, 5. svibnja, 12.30 – 14.00 sati

u školskoj će se knjižnici održati radionica za Majčin dan.

Ako želite sudjelovati, samo dođite na radionicu!

I prigodnim darom razveselite svoju mamu!

 

Voditeljice radionice:

učiteljica Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić

 


Valentinovo

U knjižnici je 11. veljače 12.30 - 14.00 sati održana radionica za Valentinovo. Učenici su se kratko podsjetili što je to Valentinovo i tko je sveti Valentin, svetac uz kojeg se veže ovaj poseban dan u godini. Također su se upoznali s osnovnim osobinama pisma, kao zahvalnog medijskog oblika iskazivanja ljubavi, naučili su kako ga napisati, nakon čega su i sami postali autorima pisama upućenih njima voljenim osobama. Naposljetku su u crvena srca upisivali i svojim riječima objašnjavali značenja riječi "ljubav". Sudjelovali su: Leira Gašpar (3. a), Silvija Čapelja (3. a), Hrvoje Novaković (3. a), Sara Novaković (3. a), Laura Bošnjak (4. b), Marko Cinkovski (4. b), Luka Kubica (4. b), Viktorija Dermišek (4. b), Paula Papak (4. b) i Denis Zajac (4. b). Radionicu su održale učiteljica Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić.

  

 

 

 


U knjižnici

Održana radionica "Moja prva knjiga"

Autor: Marina Jemrić, 2. 12. 2015. 12:19

U utorak, 1. prosinca, u našoj su školi gospođe Iva Bartolčić, Maja Kurs i Nevenka Zuber, iz Udruge za promicanje čitanja Kalibra iz Karlovca, održale prekrasnu radionicu vezanu za državni natječaj učenika osnovnih škola Moja prva knjiga. Učenike su najprije upoznale s natječajem, potanko im objasnile što se od njih zapravo traži na natječaju, pokazale im neke od dosad nagrađenih slikovnica, da bi učenici naposljetku na radionici izradili naslovnicu svoje slikovnice, te na taj način ujedno započeli stvarati vlastite priče. Na radionici su sudjelovali sljedeći učenici: Petra Babinac (3. b), Ema Maduna (3. b), Lea Meštrović (3. b), Mihaela Sečević (3. b), Lea Vimer (3. b), Gabriela Alavuk (4. a), Tea Kokrhelj (4. a), Matija Boban (4. b), Ema Marušić (4. b), Lucija Šaravanja (4. b), Paola Balaš (4. c), Lucija Milković (4. c), Martina Paić (4. c), Ana Pole (4. c), Karlo Zovko (4. c), Valentina Mišković (6. a), Ema Babinac (6. c), Lorena Lačok (6. c), Ketrin Topić (6. c), Stela Prhić (6. c).

 

 

  

 [više]

Radionica "Moja prva knjiga" - poziv učenicima na radionicu

Autor: Marina Jemrić, 23. 11. 2015. 17:21

Dragi učenici 3. – 8. razreda,

ako želite možete se prijaviti na radionicu

Moja prva knjiga!

 

Moja prva knjiga državni je natječaj za učenike osnovnih škola, koji se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Natječaj se sastoji u pisanju i ilustriranju vlastite priče, a glavna nagrada je tiskanje najboljih radova. Svrha natječaja je poticanje mašte i kreativnosti, razvoj likovno-literarnih vještina te osvještavanje djece i mladih o njihovim pravima, odgovornosti za okoliš i potrebi brige za zajednicu.

 

Radionica će se održati 1. prosinca

9.00 – 10.30 sati

u informatičkoj učionici (učionica br. 11).

 

Za sudjelovanje na radionici potrebno se prijaviti u školskoj knjižnici

(prijave se primaju do 27. studenog).

Ako želite biti sudionici radionice, prijavite se što prije, jer na radionici može

sudjelovati najviše 30 učenika.

 

Na radionicu je potrebno ponijeti školski pribor – grafitnu olovku, drvene bojice ili flomastere ili pastele.

 

Učenici 5. – 8. razreda, koji u vrijeme održavanja radionice imaju redovnu nastavu, uz dopuštenje ravnatelja naše škole, gospodina Miroslava Bošnjaka, također mogu biti sudionici radionice.  

 

Radionicu će održati gospođe Iva Bartolčić, Maja Kurs i Nevenka Zuber iz Udruge za promicanje čitanja KAlibra.

 

Dobro došli!

Knjižničarka Marina Jemrić

 

Više o natječaju:

http://www.mojaprvaknjiga.com

 

 

 

 

 [više]

Sjećanje na Vukovar

Autor: Marina Jemrić, 23. 11. 2015. 16:45

U srijedu (18. 11.) i četvrtak (19. 11.) za učenike 5. - 8. razreda u suradnji s nastavnicom Natašom Bobovec, nastavnicom povijesti u našoj školi, u školskoj je knjižnici održana radionica Sjećanje na Vukovar. Učenici su pogledali dokumentarni film Vukovar 1991. (režija Eduard Galić, 2007.), koji uistinu vjerno prikazuje ratna stradanja grada Vukovara. Na radionici su sudjelovali sljedeći učenici - iz 6. a razreda: Luka Marijić i Zvonimir Zovko, iz 6. b razreda: Mia Rac, Lorena Roso, Andrijana Streharski, Ema Šaravanja, Nikolina Lenkeš, Karla Keri, Petra Boban, Dario Zuber, Luka Leo, Luka Čobanković, Ema Papak, Ivan Bošnjak, Petra Čobanković i Matej Miličević, iz 6. c razreda: Ema Babinac, Martina Dobošević, Patrick Supek, Marko Jakovljevi, Marko Karamatić i Predrag Kesić, te iz 7. b razreda: Tomislav Gulka. U nastavku se mogu pročitati neki od učeničkih radova, učeničkih promišljanja o tekstu Priča o gradu  Siniše Glavaševića, novinara i urednika Radio Vukovara.

 

Priča o gradu

Za vrijeme rata ja još nisam bila rođena, i ne znam kako je to izgledalo, pa me razne priče i slike iz rata, naravno, rastuže, jer znam da su ljudi patili, ali one ne bude moje emocije. S ovom pričom bilo je drugačije. Dok sam je čitala osjećala sam povezanost s tim ljudima, te sam u isto vrijeme bila tužna, ponosna i sretna. Bila sam sretna i ponosna jer znam koliko je bilo hrabrih ljudi koji su svojim životima branili svoj grad, te ga čuvali duboko u srcima, ali me to i rastužuje zato što su ti hrabri i odani ljudi patili pokušavajući spasiti svoj grad i uspomene svoga djetinjstva, i na kraju su umrli. Svi ti ljudi zaslužuju neopisivu počast.

 Mia Rac, 6. b

 

Priča o gradu

Kada sam pročitala ovo pismo, shvatila sam da je Siniša Glavašević u pravu. Mi se ne trebamo bojati sebe, ne smijemo dopustiti da nam netko oduzme naš grad. Dok sam gledala film o Vukovaru, skoro sam se rasplakala kada sam vidjela kako uništavaju Vukovar, kako ljudi bježe i plaču, domaće životinje ugibaju. Mi se nismo imali čime braniti, ali smo se svejedno borili za naš dom. Morali smo sačuvati našu snagu i uložiti je u budućnost. Vidim da se voditelj Siniša Glavašević borio za svoj grad, preko radija tražio je pomoć, ali to ipak nije uspjelo, no svejedno se borio. Volio je svoj grad. Zato nikad nemojte zaboraviti naše branitelje i dan pada Vukovara – 18. 11. 1991.

 Ema Šaravanja, 6. b

 

Rat je jedna najgora stvar u svijetu. U Vukovaru su umrli mnogi nevini ljudi. Tužna sam kad slušam o ratu u Vukovaru. Mama i tata su mi pričali da su bili tužni kada su izlazili iz Iloka, zato što su odlazili iz svog grada. Svi ljudi Hrvatske tužni su zbog toga. U Vukovaru su srušene mnoge zgrade. Neki su ljudi izgubili svoje bližnje. Na Ovčari su ubijali mnoge ljude. Tijela nekih ljudi još uvijek nisu nađena. Porušen je cijeli grad. Ali grad je ostao u srcima ljudi. Vukovarski vodotoranj još uvijek je ostao stajati, ali na njemu ima puno oštećenja. Vukovar je u srcima svih nas.

 Ema Papak, 6. b

 

Mislim da je Siniša Glavašević želio da ljudi koji su dobrovoljci da dođu i spase Vukovar. Da dođu i pomognu svome gradu. Siniša je izvještavao o svemu onom što se događalo u Vukovaru. Svakim danom Vukovar je bio u sve gorem stanju. Grad se borio koliko god je mogao izdržati. Vukovar je najviše stradao od svih gradova. Žao mi je što je Siniša Glavašević ubijen na Ovčari. On želi da Vukovar izađe iz tame i mraka. Mislim da je sve ovo što se dogodilo za vrijeme Domovinskog rata tužno.

 Andrijana Streharski, 6. b

 

U meni budi tugu i razočaranje. Ne mislim da bi itko trebao proživjeti tako nešto. Jadni su ljudi i djeca poginuli, a nisu ništa krivo napravili. Nikada ne bih htjela da se tako nešto dogodi mojem gradu. Ljudi bi trebali biti prijatelji bez rata. Tada bi sve bilo mirno i bez nasilja. Sami zvukovi pucnjave i granata sigurno su bili jako strašni. Cijeli je grad bio srušen, i u njemu se nije moglo živjeti. Jako sam tužna zbog same pomisli na to da su ljudi morali otići iz svojih domova, žao mi ih je. Istovremeno sam i jako sretna što je sve prošlo i sve je opet mirno. Vukovar je snažan i prelijep grad.

 Karla Keri, 6. b

 

Grad Vukovar

Vukovar, grad heroja, pao je 18. 11. 1991. godine, kada su ga protivnici bombardirali i istjerali građane. Tada još nisam bila rođena, ali sam iz priča shvatila da su naše ljude mučili i ubijali. Znam da su ljudi patili. A djeca? Kakva sjećanja djeca imaju na to, kako su se osjećala? Da sam ja bila tamo, imala bih grozna sjećanja. Kakav je Vukovar bio, a kako sada izgleda? Sad se izgradio u veliki grad. Da nas sada napadnu ne bi ga mogli osvojiti, jer sada imamo novu snagu i novu vojsku, a onda se nismo imali čime braniti, nismo imali dovoljno vojske, ali svejedno smo ga vratili nazad. Sada je to Vukovar, hrvatski Vukovar. Ostat će nam u sjećanju njegova prošlost, ali ne trebamo razmišljati o prošlosti, nego o budućnosti.

 Petra Boban, 6. b

 

Vukovar

Simbol Vukovara je vodotoranj.

Bacili su bombu „krmaču“ na vukovarsku bolnicu, ali nije eksplodirala.

Vukovar je pao 18. 11. 1991. godine.

Rat je počeo 1991.

Hrvati i Srbi su se borili. 

Siniša Glavašević bio je novinar vukovarskog radija.

Poznat je po svakodnevnim javljanjima i izvještajima o razaranju Vukovara ujesen 1991.

 Dario Zuber, 6. b

 

Priča o gradu

Kad je bio Domovinski rat, ratovalo se 1991. godine u Vukovaru. Srbi su ratovali protiv Republike Hrvatske. Nakon Domovinskog rata ostalo je više od 1000 mrtvih osoba. Vukovarske ulice bile su uništene, na vodotornju su zbog rata ostale rupe.

 Luka Lebo, 6. b

 

 

       

 [više]

Radionica "Glumom do smijeha"

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 09:01

U Mjesecu hrvatske knjige za učenike 5. – 8. razreda, u suradnji s nastavnicom hrvatskoga jezika Darijom Bošnjak, održana je i radionica Glumom do smijeha (13. 11.). Nastavnica Darija Bošnjak i knjižničarka za učenike su pripremile različite dramske igre, zahvaljujući kojima su se učenici u ugodnoj i opuštenoj atmosferi upoznali s dramskim izrazom i mogućnostima koje im on kao takav pruža – razvijanje osjećajnosti i osjetilnosti, govornih i drugih izražajnih vještina, te komunikacijskih vještina, mašte, kreativnosti, sposobnosti, formiranja stavova, stjecanje i razvijanje društvene svijesti (samokritičnosti, odgovornosti, razumijevanja međuljudskih odnosa), te stjecanje sigurnosti i samopouzdanja. Sudjelovali su sljedeći učenici: Emma Činčurak (5. a), Valentina Mišković (6. a), Marko Roso (7. b), Karla Babić (7. b), Manuela Brekalo (7. b), Mateja Lovrić (7. b).  

 

 

 [više]

"Upali lampicu i čitaj! (ono si što čitaš...)"

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:52

U Mjesecu hrvatske knjige za učenike 5. – 8. razreda održana je i radionica Upali lampicu i čitaj! (ono si što čitaš...) (10. 11.). Na radionici su učenici zajedno s knjižničarkom čitali odlomke iz svojih najdražih knjiga, o kojima se potom i razgovaralo. Na druženju s knjigom sudjelovali su sljedeći učenici: Danijel Urban (5. a), Marija Bašić (5. b), Valentina Mišković (6. a), Valentina Đerđ (6. b), Ivana Bošnjak (6. a). 

 [više]

Radionica "Svjetlosno onečišćenje u gradu Iloku"

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:49

U Mjesecu hrvatske knjige za učenike 5. – 8. razreda, u dogovoru s voditeljicom radionice, nastavnicom Matejom Knezović, nastavnicom prirode i biologije u našoj školi, održana je radionica Svjetlosno onečišćenje u gradu Iloku (2. 11.). Učenici su s nastavnicom Matejom Knezović i knjižničarkom Marinom Jemrić imali terensku nastavu na ulicama grada Iloka, gdje su prošli put od Javne vatrogasne postrojbe Ilok i Ulice Julija Benešića, gradskog parka i vanjskog prostora Muzeja grada Iloka, Ulice dr. Franje Tuđmana, sve do nogometnog igrališta Nogometnog kluba Fruškogorac, i pritom promatrali i dokumentirali osvjetljenje ulične rasvjete, te osvjetljenje ustanova i svjetlećih reklama, nakon čega će učenici istraženo prikazati posterom. Sudjelovali su sljedeći učenici: Valentina Mišković (6. a), Valentina Vagala (6. a), Sabina Zakšek (6. a), Lara Dermišek (6. a), Ivana Bošnjak (6. a), Luka Marijić (6. a), Dino Bastašić (6. a), Zvonimir Zovko (6. a), Karlo Horvat Klasni (5. b), Marija Faletar (5. b), Tena Meštrović (5. b).

 [više]

Radionica kreativnog pisanja "Čitamo i stvaramo bajke i priče"

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:46

U Mjesecu hrvatske knjige za učenike 1. – 4. razreda, u suradnji s učiteljicom razredne nastave Andreom Cerovski, održana je radionica kreativnog pisanja Čitamo i stvaramo bajke i priče (5. 11.). Na radionici su se učenici najprije kroz različite igre opuštali u stvaranju segmenata pisanog teksta. Potom su na primjeru tzv. NE – bajke, bajke u kojoj je sve drukčije od njezinih uobičajenih postavki, od predložaka poznatih bajki stvarali nove bajke, da bi naposljetku promotrivši samo jednu zanimljivu ilustraciju osmišljavali svoje bajke i priče. Na radionici su sudjelovali sljedeći učenici: Lovro Seletković (4. b), Paula Papak (4. b), Ema Marušić (4. b), Laura Bošnjak (4. b), Fran Vitman (4. c), Gabriel Rajš (4. c), Marijola Tomić (3. a), Paola Balaš (4. c), Karlo Zovko (4. c), Ana Pole (4. c), Martina Paić (4. c), Maja Vig (3. a), Lucija Šaravanja (4. b), Lucija Milković (4. c), Petra Kolak (3. a), Monika Mudroh (3. a), Danijela Ivana Matuš (4. a), Vladimir Borocki (4. c), Matija Boban (4. b), Kristina Dobošević (3. b). U nastavku se mogu pročitati neki od učeničkih raadova.

 

Ivica i Marica

 

Bili jednom davno dobri dječak Ivica i dobra djevojčica Marica. Njihovi mama i tata bili su jako zločesti. Ivica i Marica su otišli kod svoje dobre vještice, koja im je stalno davala bombone. „Kuc! Kuc!“ – pokucali su Ivica i Marica na vrata njihove dobre vještice. Vještica im je otvorila svoja velika i nova čudesna vrata koja je jučer kupila u gradu. Pokazala im je i čudesnog, zločestog vuka, koji je bio zavezan nevidljivim lancima. „Mama i tata nam ne daju da se igramo s tobom“ – rekli su tužni Ivica i Marica. „Vidjet će oni još!“ – rekla je vještica, koja nije voljela Ivičine i Maričine roditelje. „Hajdemo začarati naše roditelje!“ – kliknuo je Ivica. „Pustite me van!“ – vikao je vuk. „Nećemo! Zločest si! Htio si mi pojesti doručak!“ – odgovori vještica. „Idemo u moju sobu u kojoj čaram“ – rekla je vještica i povela Ivicu i Maricu do njezine sobe. „Neka se roditelji od Ivice i Marice pojave u šumi u koju se nitko živ ne usudi ući! Neka otiđu u šumu začaranu. Čiri – bu – čiri – ba magija se pretvara!“ Kada to izgovori vještica, Ivičini se i Maričini roditelji pojave u čarobnoj šumi. I tako su Ivica i Marica živjeli sretno s vješticom. 

Ema Marušić, 4. b     

 

Tri praščića

 

Jednoga dana praščići su imali piknik. Došao je i vuk, i on je htio s njima imati piknik. Dva su se praščića složila, a treći se naljutio i otišao, i više se nije družio s njima. Nakon piknika otišli su u šetnju. Na putu su sreli Crvenkapicu koja je brala jagode i šumske bobice. Pozdravili su je i krenuli dalje. Onda je kuća koja je bila u blizini počela hodati i čulo se: „Dum – dum!“ Oni su se prestrašili i otišli su daleko daleko. A onaj praščić koji se ljutio sada se smijao.

 Maja Vig, 3. a

 

Tri praščića

 

Prvi praščić bio je srednje veličine. Drugi je bio debeo. A treći je bio najmlađi i uopće nije bio sramežljiv. Svi su bili jako okrutni prema vuku. Jednoga dana praščići su htjeli vuku srušiti kuću. I nisu uspjeli, pa su probali opet i opet, ali nisu uspijevali. Praščići su se ljutito vratili kući.

 Monika Mudroh, 3. a

 

Tri praščića

 

Bila jednom tri brata praščića. Jedan od njih bio je zao, stalno se gurao. On bi se sastajao sa zlim kozlićem. Praščići su bili jako žalosni što im je brat zločest. Tražili su pomoć od vuka. On im je rekao da će im pomoći: „Ja ću se praviti da sam zločest i počet ću vas loviti. Kada to vidi vaš zločesti brat, on će opet postati dobar i pomoći će vam.“ Tako je i bilo. Jednog su se dana zločesti praščić i njegov prijatelj kozlić igrali. Vuk je počeo loviti praščiće, a oni su vikali: „Auuu, upomoć!“ I njihov je zločesti brat brzo otrčao k njima i spasio svoju braću. Kozlić je to vidio i brzo je otišao kući. Kada su sve ispričali praščiću, on je rekao: „Više se neću gurati i bit ću bolji.“ I kuća je odjednom progovorila: „Dobro, popravit ćeš se. No ja ću i dalje gledati kako se ponašaš!“ I oni su se nasmijali. Oink! Oink! Auuu! Oink!

 Lucija Milković, 4. c

 

Ivica i Marica

 

Jednoga dana tata je Ivicu i Maricu natjerao da otiđu u šumu po drva. Ivica i Marica putem su bacali mrvice kruha da se ne bi izgubili. Ivica i Marica su se svejedno izgubili. Pronašla ih je dobra vještica i dala im je slatkiša. Potom ih je odvela kući kod tate.

Karlo Zovko, 4. c   

 

 

 

 [više]

Likovna radionica "Moja školska knjižnica"

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:45

U Mjesecu hrvatske knjige za učenike 1. – 4. razreda, u suradnji s učiteljicom razredne nastave Lidijom Bošnjakom, održana je radionica Moja školska knjižnica (6. 11.). Učenici su kombiniranom tehnikom – upotrebom starog novinskog papira, flomasterima i drvenim bojicama likovno oživjeli prostor školske knjižnice. Na radionici su sudjelovali sljedeći učenici: Vedran Vinčić (3. b), Marin Vujović (3. b), Gabrijela Faletar (3. a), Leona Bašić (3. a), Mirjana Jović (3. b), Kristina Dobošević (3. b), Vanessa Bašić (3. b), Ema Maduna (3. b), Sara Radaković (3. b), Leira Gašpar (3. a), Sara Novaković (3. a), Hrvoje Novaković (3. a), Luka Kubica (4. b), Silvija Čapelja (3. a), Gabriela Alavuk (4. a).

 

 [više]

Učenici iz Područne škole Radoš u školskoj knjižnici

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:43

U Mjesecu hrvatske knjige učenici iz Područne škole Radoš zajedno su sa svojom učiteljicom Ivanom Knezović također boravili u školskoj knjižnici svoje matične škole (30. 10.), gdje su kroz priču Uljuđeni vuk upoznati s osobitostima školske knjižnice i aktivnostima koje ona nudi svojim korisnicima. Naposljetku su učenici s učiteljicom i knjižničarkom uživali u igri s lutkama koje se nalaze u školskoj knjižnici.

 [više]

Basne u lutkarskoj igri

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:40

U Mjesecu hrvatske knjige učenici trećih razreda u školskoj su knjižnici (16. i 29. 10.) naučili što je to naslovna stranica knjige, koji se važni podaci o knjizi nalaze na njoj, koje su osobe zaslužne za nastanak knjige, te od kojih je dijelova knjiga sadržana. Učenici su potom u parovima izrađivali naslovne stranice svojih zamišljenih knjiga, a potom su, upoznavši se s basnama i iščitavši ih u skupinama, izrađivali plošne lutke na jednom štapu i dramski uprizorili pojedine basne.

 

 [više]

Andersenove bajke

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:36

U Mjesecu hrvatske knjige učenici drugih razreda družili su se s Andersenovom bajkom Hrabri limeni vojnik (19. i 20. 10.). Razgovaralo se općenito o bajkama, a nakon čitanja Hrabrog limenog vojnika učenici su se u skupinama bavili redoslijedom događaja bajke, pri čemu su slijedeći uobičajenu strukturu radnje književnog djela prepričavali, ilustrirali i glumili dijelove bajke Hrabri limeni vojnik

 [više]

Učenici prvih razreda prvi put u školskoj knjižnici

Autor: Marina Jemrić, 20. 11. 2015. 08:24

U Mjesecu hrvatske knjige učenici triju prvih razreda naše škole prvi su put (28. 10., 3. i 11. 11.) zajedno sa svojim učiteljicama Jarmilom Mudroh, Marijom Čobanković i Kristinom Čobanković posjetili školsku knjižnicu. Učenici su dobili iskaznice koje služe za posuđivanje knjiga u školskoj knjižnici, a kroz priču Uljuđeni vuk naučili su što je školska knjižnica, čemu služi, po čemu treba razlikovati knjižnicu od knjižare, što znači posuditi knjigu, kako se ponašati u školskoj knjižnici i kod kuće s posuđenim knjigama, tko je školski knjižničar i što radi, te što je to slikovnica uspoređujući je s drugim knjigama. Na kraju su učenici slušali manje poznatu Grimmovu bajku Zlatna guska, koju su zatim ilustrirali.  

 

 

 [više]

 



Održana radionica "Moja prva knjiga"

U utorak, 1. prosinca, u našoj su školi gospođe Iva Bartolčić, Maja Kurs i Nevenka Zuber, iz Udruge za promicanje čitanja Kalibra iz Karlovca, održale prekrasnu radionicu vezanu za državni natječaj učenika osnovnih i srednjih škola Moja prva knjiga. Učenike su upoznale s natječajem, potanko im objasnile što se od njih zapravo traži na natječaju, pokazale im neke od dosad nagrađenih slikovnica, da bi učenici naposljetku na radionici izradili naslovnicu svoje slikovnice, te na taj način ujedno započeli stvarati vlastite priče. Na radionici su sudjelovali sljedeći učenici: Petra Babinac (3. b), Ema Maduna (3. b), Lea Meštrović (3. b), Mihaela Sečević (3. b), Lea Vimer (3. b), Gabriela Alavuk (4. a), Tea Kokrhelj (4. a), Matija Boban (4. b), Ema Marušić (4. b), Lucija Šaravanja (4. b), Paola Balaš (4. c), Lucija Milković (4. c), Martina Paić (4. c), Ana Pole (4. c), Karlo Zovko (4. c), Valentina Mišković (6. a), Ema Babinac (6. c), Lorena Lačok (6. c), Ketrin Topić (6. c), Stela Prhić (6. c).

 

 

 


 

Centralna tema manifestacije Mjesec hrvatske knjige

vezana je uz odluku Opće skupštine UN-a, koja je 2015. godinu proglasila

Međunarodnom godinom svjetlosti i tehnologija zasnovanih na svjetlu.

 

Događanja u školskoj knjižnici tijekom Mjeseca hrvatske knjige

 

1. Druženje s Grimmovim bajkama

– učenici prvih razreda prvi put u školskoj knjižnici

(u dogovoru s učiteljicama prvih razreda)

 

2. Andersenove bajke

(u dogovoru s učiteljicama drugih razreda)

 

3. Basne u lutkarskoj igri

(u dogovoru s učiteljima trećih razreda)

 

4. Učenici iz PŠ Radoš u školskoj knjižnici (u dogovoru s učiteljicom)

 

5. Četvrtak, 5. studenog 12:30 – 14 h Likovna radionica Moja školska knjižnica

(za učenike 1.-4. razreda; u suradnji s učiteljicom Lidijom Bošnjak)

– ponijeti stari novinski papir, škare i ljepilo za papir

 

6. Petak, 6. studenog u 12:30 – l4 h – Radionica kreativnog pisanja:

Čitamo i stvaramo bajke i priče

(za učenike 1.-4. razreda; u suradnji s učiteljicom Andreom Cerovski)

 

7. Radionica Svjetlosno onečišćenje u gradu Iloku

(za učenike 5.-8. razreda; voditeljica nastavnica Mateja Knezović)

 

8. Utorak, 10. studenog 19:15 – 20:30 h – Upali lampicu i čitaj! (ono si što čitaš…)

– druženje s tvojom omiljenom knjigom (za učenike 5.-8. razreda):

 ponijeti svoju omiljenu knjigu ili samo doći u školsku knjižnicu

+ ponijeti džepnu svjetiljku

 

 

 

 

 

 

 


Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Anketa
Što čitaš u slobodno vrijeme?





Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
Oglasna ploča
Korisni linkovi
CMS za škole logo
Osnovna škola Julija Benešića Ilok / Trg Sv. Ivana Kapistrana 1, HR-32236 Ilok / os-ilok.skole.hr / ured@os-ilok.skole.hr
preskoči na navigaciju