preskoči na sadržaj

Osnovna škola Julija Benešića Ilok

Svjetski dan čitanja naglas

Učenici 1. 2., 4. i 5. razreda obilježili su s knjižničarkom Svjetski dan čitanja naglas.

Čitali smo priče iz cijeloga svijeta i tražili ih potom na atlasu.

Stvarali  smo i svoje bajke te ih čitali.

Čitali smo basne i pronalazili životne mudrosti u njima.

Učenici su na ovaj način potaknuti na čitanje, podsjetilo ih se na važnost čitanja s razumijevanjem i kako čitanje obogaćuje vokabular i unutarnji svijet.

      

 


Projekt Virtualna umjetnost i kultura

Hrvatska edukacijska i razvojna mreža za evoluciju sporazumijevanja – HERMES održala je dvije online radionice za zainteresirane učenike razredne nastave.

Prva je radionica u sklopu ciklus ZVUK održana 3. 12. za učenike 1. i 2. razreda. Na radionici su učenici učili o prijenosu zvuka na daljinu te naučeno primijenili na osobno izrađenom čašofonu. Vakumirali su zvuk u plastičnim posudama te na taj način naučili o prijenosu zvuka kroz zrak. Pomoću cijevi, balona i izolir-traka različitih boja djeca su učila o osnovnim tonovima i ljestvicu.

 

 

 

 

 

 

Druga je radionica održana 6. 12. za učenike 3. i 4. razreda u sklopu ciklus Voda – zemlja – zrak. Učenici su od potrošnog materijala i otpada: boce, slamčice, samoljepljive trake, manjeg metalnog predmeta i konopca izradila model podmornice koja se ponaša baš kao i one koje plove svjetskim oceanima.

Padobran su izrađivali od vrećica za zamrzavanje, kvačica za rublje i užeta. Radionicom su se kroz praktični primjer obradile teme iz područja fizike koje razjašnjavaju kako ljudi skaču s velikih visina i onda sigurno prizemljuju na tlo. Pritom se govorilo i o Faustu Vrančiću, hrvatskom polihistoru iz 16. stoljeća kojeg smatramo prvim čovjekom na svijetu koji je konstruirao i isprobao funkcionalni padobran.

Za potrebe izvedbe pokusa, učenici su dobili solarne autiće koje trebaju kod kuće sami sastaviti. Pri tome uče osnove mehanike, elektrotehnike i korištenje obnovljivih izvora energije.

 

 

 

 

 


Čitateljski maraton

 

Naši su učenici obilježili početak Mjeseca hrvatske knjige 15. 10. čitateljskim maratonom. 

Jedna minuta čitanja - jedan poticaj za uzeti knjigu u ruke.

Svaki tjedan će se na poveznici objaljivati novi video.

Pratite! Čitajte! :) 

https://photos.app.goo.gl/qz9sB1ci3FXJoeKs8 


Posjet franjevačkom samostanu i knjižnici

Povodom Dana hrvatskih knjižnica, učenici 4. b posjetili su franjevački samostan i knjižnicu zajedno s knjižničarkom i vjeroučiteljicom. Cilj posjeta bio je upoznavanje crkve sv. Ivana Kapistrana, njezine povijesne i kulturne važnosti. Fra Grgur Blažević nas je dočekao i ispričao mnogo zanimljivosti o crkvi i samostanu. Nakon posjete crkvi, posjetili smo i samostansku knjižnicu koja krije mnoštvo starih knjiga. Na taj su način učenici uvidjeli razlike između raznih vrsta knjižnica kao i njihovu ulogu i značaj za zajednicu i grad. 


Projekt Virtualna umjetnost i kultura

Dragi roditelji i učenici!

Pozivamo učenike od 1. do 4. razreda na ciklus radionica u sklopu projekta Virtualna umjetnost i kultura.

Projektom će se kroz zabavne eksperimente približiti funkcioniranje određenih procesa u prirodi i svakodnevnom
životu, približiti teme vezane uz fiziku i mehaniku, a istovremeno naučiti zanimljivim pozadinskim informacijama i upoznati s povijesnim činjenicama i
ličnostima. Npr. učenici će praviti padobran i pritom učiti o Faustu Vrančiću.

Radionice će se održavati nakon nastave u jutarnjoj smjeni u trajanju od 45 minuta, online uz pomoć školskih tableta u knjižnici.

Učenici će biti raspoređeni u grupe do 14 učenika tako da će učenici paralelnih razrednih odjela biti zajedno jer su radionice prilagođene dobi učenika.

Sudjelovanje i materijali za rad su besplatni.

Prijave traju do 1. listopada, a potrebne su suglasnost i rodni list učenika. Prijaviti se možete kod razrednih učiteljica.

                                                   Veselimo se novim idejama i radovima! :)

 


Književni natječaj

DA IMAM SUPERMOĆ OVA BI PROMJENA MORALA DOĆ'

- natječaj -

Imaš super najboljeg prijatelja i sve je za 5 osim jedne navike koja te pomalo smeta. Koja supermoć ti treba da bi mogao tu naviku promijeniti. Ili se prijatelj prihvaća u kompletu takav kakav je?

 

Mama i tata su ti baš pravi no jedan detalj te davi. Kojom supermoći bi promijenio to?

Djed i baka su uvijek bez krivog znaka ili možda ipak nešto ima što ne sviđa se svima? I zato je supermoć tu da riješimo dilemu svu!

Kvart gdje živiš je kvart snova no možda ti ipak treba supermoć ova da je lijepo ispod svakog krova?

Mjesto gdje živiš ima parkove i igrališta no uz supermoć bi bilo i više gledališta!

Država tvoja ima i planine i rijeke i more i vrijedne ljude no uz koju supermoć da joj bolje bude?

Planet naš pomalo se već guši, uz koju supermoć ga Zemljani ne bi imali na duši?

 

Dakle pitanje: koju supermoć bi htio da možeš ispraviti nešto što misliš da bi trebalo kod prijatelja ili roditelja ili općenito ljudi, u prirodi, na svijetu…ili jednostavno koja supermoć da bi pomogao nekome u nečemu? A možda ti treba supermoć da promijeniš nešto kod samoga sebe?

 

Natječaj je za sve učenike od 1. do 8. razreda, a organizira ga udruga Mlada pera. Najkreativniji literarni rad na zadanu temu bit će nagrađen, a svi će radovi biti objavljeni na portalu Top generacija. Natječaj traje do 20.12.2021. Za detaljnije informacije i pomoć prilikom korigiranja tekstova javite se knjižničarki. smiley


Međunarodni dan čitanja naglas

Prošli smo tjedan obilježili Međunarodnji dan čitanja naglas u razrednoj nastavi. Sate smo proveli u čitanju, razmjenjivanju iskustava o pročitanim knjigama uz čaj u opuštenoj atmosferi. smiley

Govorili smo o važnosti čitanja te donijeli sljedeće zaključke: enlightened

- čitanjem razvijamo maštu

- čitanjem upoznajemo sebe i svijet oko nas

- čitanjem razvijamo rječnik, logičko razmišljanje i koncentraciju

- čitanjem ulazimo u nove pustolovine 


Međunarodni dan kulturne baštine
 
Međunarodni dan kulturne baštine obilježava se 23. rujna. Tom sam prigodom napravila virtualnu izložbu o materijalnoj i nematerijalnoj baštini Hrvatske koja je pod UNESCO-ovom zaštitom. Na taj način se možete bolje upoznati s bogatom kulturom naše zemlje, upoznati različite krajeve i njihovo blago koje je prepoznato u cijelom svijetu.

Referentna online zbirka

Dragi učenici, roditelji i nastavnici,

ovdje se nalaze poveznice online referentnih zbirki koje mogu pomoći pri učenju, ali služe i za informiranje, čitanje i istraživanje u slobodno vrijeme.

Enciklopedija https://enciklopedija.hr/

Pravopis http://pravopis.hr/

Gramatika http://gramatika.hr/

Rječnik http://hjp.znanje.hr/

Povijest jezika http://hjp.znanje.hr/index.php?show=povijest

Englesko-hrvatski rječnik https://eudict.com/?lang=croeng&word=englesko-hrvatski

Višejezični rječnik https://eudict.com/

Filmski leksikon http://film.lzmk.hr/

Atlas svijeta https://www.bing.com/maps?FORM=LGCYVD

Atlas svijeta https://www.google.com/earth/


Escape room Pinokio

S učenicima 2. b razreda napravljen je "escape room" na temu pročitanog Pinokia. Zaključana knjižnica, pregršt zagonetki i zadataka po svim kutevima knjižnice bili su jamstvo dobre zabave, ali i kvalitetnog načina za evaluaciju pročitanog djela. Učenici su s malo muke i truda uspjeli završiti zadatke i otključati vrata knjižnice. Kako nam je bilo može se vidjeti na slikama.

 

 

 

 

 

 

 

 


Bajkaonica

S učenicima 3. i 4. razreda uspješno je provedena Bajkaonica. Radionica stvaranja novih, drugačijih bajki stvorila je prave umjetničke tekstove. Združili smo Aladina i Pepeljugu, Harry Pottera i Ružno pače. Učenici su na ovaj način ponovili obilježja bajki, razvijali svoje vještine stvaralačkog pisanja, prepustili se mašti i kreativnom stvaranju. 

 

 

 

 


Dan sigurnijeg interneta

Povodom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta u knjižnici se tijekom ovoga i idućeg tjedna održavaju radionice u suradnji sa psihologinjom Ivanom Lagator. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je Zajedno za bolji internet. U tu svrhu organizirane su radionice na kojima djeca uče o važnosti i načinima zaštite na internetu. Fokus radionica za mlađe učenike su online igrice (virusi, lažni i neprimjereni oglasi), a za starije učenike zaštita i pravila o zaštiti osobnih podataka na društvenim mrežama. 

Podatci istraživanja o korištenju interneta i društvenih mreža kod djece i mladih su zastrašujući.

a) Svako peto dijete u dobi od 9 do 17 godina u potpunosti ili uglavnom ne zna promijeniti postavke privatnosti, npr. na društvenim mrežama.
b) Svako četvrto dijete u dobi od 9 do 11 godina je reklo da se tvrdnja “Znam kada smijem i kada ne smijem dijeliti informacije na internetu” u potpunosti ili uglavnom ne odnosi na njih.
c) Gotovo svako treće dijete u dobi od 9 do 17 godina je u posljednjih godinu dana komuniciralo na internetu s osobama koje nisu upoznali uživo.

d) Više od 1/10 djece u dobi od 9 do 17 godina se u posljednjih godinu dana susrelo uživo s osobom koju su upoznali na internetu, od toga se svako deseto dijete susrelo s osobom starijom od sebe.

e) Svako deseto dijete u dobi od 15 do 17 godina prihvaća sve zahtjeve za prijateljstvom.

f) U proteklih godinu dana više od pola djece u dobi od 9 do 17 godina primilo je uvredljivu ili neprimjerenu poruku.

g) Kada ih je zadnji put na internetu nešto uznemirilo ili im zasmetalo, više od pola djece u dobi od 9 do 17 godina je zatvorilo aplikaciju, svako treće dijete je blokiralo osobu kako ih ona više ne bi mogla kontaktirati, svako četvrto dijete ignoriralo je problem, a svako peto dijete promijenilo je postavke privatnosti.

Za više informacija o sigurnosti na internetu možete posjetiti web stranice:

                                       https://www.dansigurnijeginterneta.org/

                                       https://www.medijskapismenost.hr/

 

 

Božićna radionica

Jučer su učenici od 2. do 7. razreda sudjelovali na radionicama izrade ukrasa od slanog tijesta. Vrijednim su rukama napravili ukrase za svoje domove. Radionicama nije kraj, na idućoj radionici bojamo i lakiramo. 

 


Božićni program u knjižnici

Dragi učenici,

pozivam vas na božićnu čaroliju u knjižnici. Program koji je naveden podložen je izmjenama, ovisno o vašim mogućnostima. Prijedloge za druge termine uvijek možete dati za vrijeme radnog vremena knjižnice.

BOŽIĆNA DOGAĐANJA U KNJIŽNICI

 

10. 12. UTORAK  11:35 – radionica izrade božićnih ukrasa od tijesta (razredna nastava)

                  13:15 – radionica izrade božićnih ukrasa od tijesta (predmetna nastava)

           

12. 12. ČETVRTAK 11:35 – gledanje božićnog filma Polar Express (1 h 40 min)

 

13. 12. PETAK 12:30 gledanje božićnog filma A Christmas Carol (1 h 36 min)

 

17. 12. UTORAK  12:25 pravljenje božićnih kolača

 

19. 12. ČETVRTAK 12:25 – gledanje božićnog filma The Grinch (1 h 25 min)


Mjesec hrvatske knjige

Tijekom Mjeseca hrvatske knjige u knjižnici se odvijaju satovi obrade djela za cjelovito čitanje s knjižničarkom. Učenici 6. a razreda ovaj su tjedan bili na redu za analizu bajki Priče iz davnina Ivane Brlić-Mažuranić. Zašto je bajka, kakav je kraj, kakvi su likovi, mjesto i vrijeme radnje utvrdili su učenici tijekom dvosatne obrade knjige. Svoje umijeće crtanja pokazali su crtajući pripovjednu stazu.

 

Povodom Mjeseca hrvatske knjige održan je književni susret sa spisateljicom Ana-Marijom Posavec. Učenici su saznali kako je to biti pisac, koliko vremena treba za napisati knjigu, odakle književnica pronalazi inspiraciju za pisanje te tajne svjetove spisateljičnih romana. Bilo nam je vrlo zabavno i poučno! Veselimo se čitanju njezinog romana Vincent koji je poklonila knjižnici. 

 

 

 

Pozivamo sve zainteresirane učenike na susret sa spisateljicom Ana-Marijom Posavec!

Susret je u četvrtak 24. listopada u 13 sati u školskoj knjižnici!

 


Dječji tjedan u školskoj knjižnici

Povodom Dječjeg tjedna u školskoj su knjižnici bile organizirane igraonice za učenike od 1. do 3. razreda te radionice za učenike od 8. razreda. Vrijeme smo proveli učeći kroz igru te smo bolje upoznali jedni druge. Na igraonicama smo igrali društvene igre, a na radionicama smo učili o dječjim pravima. Učenici 4. razreda upoznali su se s Konvencijom o dječjim pravima te su pravili stablo dječjih prava. U 5. razredu odigrali smo kviz "Čovječe, ispravi se" te naučili koja prava djeca imaju. Učenici 8. razreda sat su proveli zamišljajući da su na kampiranju i kako bi međusobno rješavali probleme s kojima se susreću. 

 


Prvašići u školskoj knjižnici

Naši su prvašići proveli sat u školskoj knjižnici po prvi puta. Na satu su naučili pravila ponašanja u knjižnici, način posudbe knjige te što školska knjižnica sadrži. Posebno su se oduševili opremom knjižnice (televizor, filmovi, časopisi). Dobili su svoje članske iskaznice i odmah posudili prve knjige.


Učenici Knjižničari u prvom razredu

Početkom drugog polugodišta učenici Knjižničari bili su u gostima u 1. a razredu, gdje su učenicima čitali priče "Peća i vuk", "Miš Miško", "Vesela palačinka" i "Gradski i poljski miš". Učenici su uživali u slušanju priča, a nakon toga nacrtali su prekrasne likovne radove - njihove najljepše dijelove iz priča koje su čuli. 

Dio dobre i vesele atmosfere kod zajedničkog druženja...


Kviz općeg znanja

U srijedu, 7.11., učenici 5. b i 5. c razreda sa učiteljicom Anom Krpan okušali su se u kvizu općega znanja koji je organiziran u suradnji sa psihologinjom Matejom Marić i knjižničarkom Željkom Đerić.

U prvom djelu kviza sudjelovali su učenici 5. c razreda u skupini od trinaest učenika sa zanimljivim nazivima: Kinezi, Pametni, Odlikaši i Gromovi. Pomoću različitih kategorija (Povijest, Geografija, Mix, Svijet oko nas, Film, Umjetnost, Književnost, Jezik, Lijepa naša, i dr.) učenici su provjerili svoje opće znanje, a najboljom ekipom, s najviše bodova, pokazala se skupina Pametni, koji su nagrađeni priznanjem. Priznanje su dobile i drugoplasirana (Gromovi) i trećeplasirana ekipa (Kinezi).

U drugom djelu kviza sudjelovali su učenici 5. b razreda u skupini od petnaest učenika sa zanimljivim nazivima: Trojica mornara, S.L.P., Sitni ali dinamitni i Mega genijalci. Najboljom ekipom, s najviše bodova, pokazala se skupina Sitni ali dinamitni, koji su nagrađeni priznanjem. Priznanje su dobile i drugoplasirana (Mega genijalci) i trećeplasirana ekipa (S.L.P).

Čestitamo svima !! :)


Radionica "Tajni putevi glagoljice"

U petak, 26. listopada, 12.30 – 14 sati za učenike 5. – 6. razreda održavana je radionica povodom Mjeseca hrvatske knjige 2018 godine. Tema ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige je kulturna baština pa smo se tim putem zaputili u radionicu koja je popločena tragovima glagoljice. Tijekom radionice učenici su pomoću zagonetki rješavali svoje zadatke i tako došli do zajedničkog cilja.

Na radionici je sudjelovalo dvadesetak učenika od 5. do 6. razreda. 

 

 


Mjesec hrvatske knjige 2018.

Mjesec hrvatske knjige 2018.

u školskoj knjižnici (15. 10. – 15. 11.)

 

Prvašići u školskoj knjižnici (za učenike 1. razreda – u dogovoru s učiteljima)

 

Andersenove bajke (za učenike 2. razreda – u dogovoru s učiteljima)

 

Potraži u enciklopediji (za učenike 3. razreda – u dogovoru s učiteljima)

 

Bajke Ivane Brlić – Mažuranić (za učenike 4. razreda – u dogovoru s učiteljima)

 

Tajni putevi glagoljice  (za učenike 5. – 8. razreda koji se prijave – 26. 10., 12-14 h)    

 

Društvene igre u školskoj knjižnici (za učenike 1. – 4. razreda – 30. 10., 13-14 h)

 

Kviz Provježbaj svoje znanje!  (za učenike 5. – 8. razreda koji se prijave – 6. 11., 13-14 h)

 

Dobro došli!

 


Dječji tjedan 2018.

Povodom Dječjeg tjedna 2018., tjedna koji je na poseban način posvećen djeci, a naročito dječjim pravima, u školskoj je knjižnici 3. listopada održana radionička nastava "Naša dječja prava", na kojoj su sudjelovali učenici 4. b razreda, za koje su učiteljica Maja Rac i knjižničarka Marina Jemrić pripremile različite sadržaje na navedenu temu. Učenici su se upoznali s (njihovim) dječjim pravima, Konvencijom o pravima djece, ilustrirali su jedno od dječjih prava iz Konvencije, ono koje im se naročito svidjelo, zatim su prema ilustracijama prepoznavali određena dječja prava, i na kraju pogledali film "Za svako dijete". 

 

https://www.youtube.com/watch?v=eWhiKXYy7Rc


Dječji tjedan 2018.

DJEČJI TJEDAN (1. – 7. listopada 2018.)

 

Ovogodišnji ćemo Dječji tjedan u školskoj knjižnici

obilježiti sljedećim aktivnostima:

 

       1.  radionicom Moja dječja prava – srijeda, 3. listopada, 13 – 14 h – za učenike 1. – 4. r.

       2. gledanjem filma Izvrnuto obrnuto – srijeda, 3. listopada, 17 – 18.30 h – za učenike 5. – 8. r.                        (napomena: slobodno ponesite grickalice po želji…).

 

Dobro došli!

 

Organizatorice i realizatorice:

Mateja Marić, stručna suradnica psihologinja

Željka Đerić, stručna suradnica knjižničarka

Marina Jemrić, stručna suradnica knjižničarka


Tjedan cjeloživotnog učenja

Dragi učenici 5. – 8. razreda!

Ako želite, povodom 12. Tjedna cjeloživotnog učenja

sudjelujte u kvizu općeg znanja Provježbaj svoje znanje!.

Kviz će se održati u školskoj knjižnici u ponedjeljak, 1. 10. 2018., 13 – 14 h.

 

Za sudjelovanje se prijavite u školskoj knjižnici, i to najkasnije do ponedjeljka, 1. 10. 2018.

Najuspješnija skupina bit će nagrađena!

                                                                                                   

Organizatorice i realizatorice:

Mateja Marić, stručna suradnica psihologinja

Marina Jemrić, stručna suradnica knjižničarka

Željka Đerić, stručna suradnica knjižničarka

 

Napomena: Radionicu Razvijajmo tehnike učenja u 5. razredu u dogovoru s razrednicima održat će psihologinja Mateja Marić.


Dan planeta Zemlje

U utorak, 24. travnja, 12.30 – 14 sati za učenike 5. – 8. razreda održavana je radionica povodom Dana planeta Zemlje. Učenici su se kroz prezentaciju upoznali s tim na što se osobito skreće pozornost povodom tog posebnog dana za Zemlju, ali i na one stvari koje svatko od nas može učiniti za spas našeg planeta. Zatim je nastavnica prirode i biologije u našoj školi, Mateja Knezović, učenicima prezentirala zaštićene i ugrožene životinjske i biljne vrste na području Vukovarsko-srijemske županije i rekla nam nešto o njima. Naposljetku su učenici u skupinama od papirnatih vrećica izradili neku od zaštićenih ili ugroženih životinjskih vrsta s područja naše županije i predstavili je popratnim tekstom o njima, ili su od istog materijala napravili izmišljeno biće koje brinući o Zemlji njezinim stanovnicima daje savjete o očuvanju i zaštiti našeg planeta.

Na radionici je sudjelovalo petnaestero učenika od 5. do 8. razreda.

    


Noć knjige - Noć bajki

U ponedjeljak, 23. travnja, u vremenu od 17 do 19.30 sati, u školskoj je knjižnici prvi put održana Noć knjige, i to pod nazivom Noć bajki. Za učenike 1. – 4. razreda osmišljeno je druženje uz bajke. U uvodnom dijelu učiteljica Maja Drinovac podsjetila je učenike na to što su bajke, po čemu su posebne i zašto su važne u životu svakog djeteta. Potom su učenici pogledali kratak videozapis, u kojem jedna djevojčica prepričava poznatu bajku braće Grimm, Crvenkapicu, nakon čega smo se složili u tome da pričanje bajki nije nimalo jednostavno. Potom su se učenici u skupinama i sami okušali u prepričavanju i pričanju bajki, za što su odlično poslužile hrvatske narodne bajke. Poznato je da u bajkama „žive“ stvarni i nestvarni likovi, kraljevi i kraljice, prinčevi i princeze, muževi i žene, djeca, starice, vještice, zmajevi, životinje i predmeti s ljudskim osobinama, i dr. Zato su učenici od izvučenih sličica, koje su prikazivale likove, predmete, mjesta, vremenske prilike, i dr., iz bajki, pisali svoje bajke. Naposljetku su učenici pogledali dvije animirane Andersenove bajke, Kresivo i Divlji labudovi.

Na radionici je sudjelovalo sedamnaestero učenika od 1. do 4. razreda.


U Područnoj školi Radoš

Nedavno su učenici iz Područne škole Radoš bili u školskoj knjižnici u našoj matičnoj školi. A u petak (16. ožujka) knjižničarka je bila u Područnoj školi Radoš, gdje su učiteljica Andrea Cerovski Martinović i knjižničarka zajedno održale nekoliko nastavnih sati. Najprije su se učenici "družili" s basnama, naslovima Lisica i gavran, Lisica i roda, Zec i kornjačaLav i miš, i njihovim poukama, neke od njih pogledali su u obliku animiranog filma, a potom su se okušali u lutkarskom igrokazu - uprizorili su neke od pročitanih basni. Nakon toga učenici su se upoznali s dječjim časopisima, Smibom, Modrom lastom, Prvim izborom, Mojim planetom, a zatim su rješavali razne zabavne sadržaje u časopisima. Naposljetku su se na satu likovne kulture prisjetili vjesnika proljeća i zatim ih crtali koristeći se temperama. 

    


Učenici PŠ Radoš u školskoj knjižnici

U petak, 2. ožujka, u školskoj su knjižnici naše matične škole nekoliko sati proveli učenici iz Područne škole Radoš, zajedno sa svojom  učiteljicom Andreom Cerovski Martinović. U opuštenoj i veseloj atmosferi učenici su se upoznali s glagoljicom, njezinim posebnostima, starim hrvatskim spomenicima pisanim glagoljicom, a također su se naučili i služiti glagoljičkim slovima.  Nakon toga upustili smo se u priču o osobnoj higijeni. O higijeni se razgovaralo, slušala se i priča Čistoća je pola zdravlja! autora Mladena Kušeca. To je priča o dječaku koji je zanemarivši svoju osobnu higijenu nakratko postao "slijep" i "gluh" od silne prljavštine na svojim očima i u ušima, i koji je, shvativši što je učinio, odlučio uvijek držati do vlastite čistoće, koja je, naravno, "pola zdravlja". Učenici su na kraju samostalno osmislili i izradili Pravila čistoće.

PRAVILA ČISTOĆE

1. Redovito se kupaj!

2. Peri ruke ako su prljave, poslije WC-a, prije jela!

3. Redovito peri zube, osobito poslije jela!

4. Redovito se umivaj!

5. Redovito mijenjaj odjeću!

Učenici PŠ Radoš

 


Magnetići i razglednice s iločkim motivima

Učenici 4. c razreda su za Dan naše škole (1. ožujka) izrađivali magnetiće i razglednice s iločkim motivima. Najprije su se kroz kratku prezentaciju o Iloku prisjetili iločkih ljepota i prepoznatljivih iločkih povijesno-kulturoloških mjesta, značajnih za grad Ilok. Potom su od glinamola napravili razne oblike i simbole grada Iloka, koje su zatim ocrtali i ukrasili. Naposljetku su izrađivali razglednice, čiji se motivi također odnose na iločku sredinu.

 

 

Priloženi dokumenti:
Tekstovi ucenickih razglednica.docx


vijesti

Završetak Mjeseca hrvatske knjige 2017.

Na završetku Mjeseca hrvatske knjige 2017. učenici trećih razreda ponovno su zavirivali u enciklopedije, učenici četvrtih razreda naučili su nešto više o obavijesnim i zabavnim mogućnostima računala, dok su učenici prvih razreda uživali u Grimmovoj priči Vuk i sedam kozlića

...

Na završetku Mjeseca hrvatske knjige 2017. učenici 4. a i 3. c razreda 10. i 13. 11. posjetili su Knjižnicu Muzeja grada Iloka i Gradsku knjižnicu i čitaonicu Ilok.

U Knjižnici Muzeja grada Iloka učenici su saznali da se ona ubraja u specijalne knjižnice, tj. u knjižnice koje su u sastavu javnih i privatnih poduzeća, obrazovnih, kulturnih i drugih ustanova. Njezini su korisnici u prvom redu djelatnici Muzeja, no građu iz njezina fonda mogu koristiti i osobe izvana – učenici, studenti, profesori, istraživači. Zanimljivo je to što se građa iz Knjižnice Muzeja grada Iloka ne može posuđivati, nego se mora koristiti u prostoru Muzeja. Saznali smo da je fond Knjižnice Muzeja grada Iloka vrlo bogat, da sadrži oko 35 tisuća jedinica građe, te da je izuzetno bogat starim i rijetkim knjigama, stručnom građom (knjigama iz različitih područja ljudskog znanja), ali i to da njezin fond najvećim dijelom čini građa koja se tiče Iloka i iločkog kraja. Učenici su imali priliku vidjeti iznimno vrijedne knjige, kao i najstariju knjigu iz fonda Knjižnice Muzeja grada Iloka – knjigu Homilia iz 1554. godine, u kojoj se spominje sveti Ivan Kapistran, svetac po kojem iločka rimokatolička župa nosi ime i svetac zaštitnik grada Iloka.

Učenici su potom posjetili i Gradsku knjižnicu i čitaonicu Ilok, te se također upoznali i s njezinim osobinama kao narodnom knjižnicom. Učenici su naučili da je ona kao narodna knjižnica otvorena svim slojevima pučanstva. Dobili su informaciju o tome da fond Gradske knjižnice i čitaonice Ilok broji oko 35 tisuća jedinica građe, da Knjižnica prikuplja građu iz svih područja, te da je ona posudbena knjižnica, s napomenom da se iz njezina fonda ne mogu posuditi jedino knjige iz priručne zbirke. Učenici su u Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok naučili što je to priručna zbirka, te su u knjigama iz priručne zbirke (enciklopedijama, leksikonima, priručnicima) pronalazili informacije o životinjama, općim pojmovima, Zagrebu, itd.          


Kviz općeg znanja

U ponedjeljak, 6. 11., učenici 5. – 8. razreda okušali su se u kvizu općeg znanja. Sudjelovale su četiri skupine učenika prigodnih i zgodnih naziva: Mariofilova banda, Ajnštajni, Tesla i Pakleni traktor. Pomoću različitih kategorija (Povijest, Geografija, Mix, Svijet oko nas, Film, Umjetnost, Književnost, Jezik, Lijepa naša, i dr.) učenici su provjerili svoje opće znanje, a najboljom ekipom, s najviše bodova, pokazala se Mariofilova banda, koja je nagrađena priznanjem i simboličnim darovima. Priznanje i skroman dar dobile su i drugoplasirana (Pakleni traktor) i trećeplasirana ekipa (Tesla).

Čestitamo!  

Mariofilova banda

 

Ajnštajni

 

Tesla

 

Pakleni traktor

 

Pedagoginja Biljana Ježik

 

Rezultati

 


Društvene igre za učenike 1. - 4. razreda

U petak se, 3. 11., za učenike 1. – 4. razreda u međusmjeni u školskoj knjižnici organiziralo igranje društvenih igara. Učenici su u opuštenoj i veseloj atmosferi igrali igre poput Čovječe, ne ljuti se, mikada, monopolija, križića – kružića, šaha… Društvene je igre zaigralo oko 25 učenika. 

 


Učenici 1. a i 1. b razreda prvi put u školskoj knjižnici!

Učenici 1. a i 1. b razreda zajedno su sa svojim učiteljicama, gđama Violetom Groznica i Ivanom Augustinović, 31. listopada i 13. studenog prvi put bili u školskoj knjižnici, te tako postali njezini korisnici. Na tom prvom susretu u prostoru školske knjižnice učenici su kroz priču Uljuđeni vuk naučili što je to školska knjižnica, koja je razlika između knjižnice i knjižare, tko radi u školskoj knjižnici, ali i kako se posuđuju knjige iz školske knjižnice i kako se treba ponašati s posuđenim knjigama. Na satu smo kroz igru vježbali posuđivanje i vraćanje knjiga, a potom su učenici posudili slikovnice koje su izabrali. Tom prigodom učenicima 1. b razreda naše matične škole pridružili su se i učenici iz Područne škole Radoš, zajedno sa svojom učiteljicom, gđom Andreom Cerovski Martinović.       

 

    

 


Danas ti čitam! - Pričam ti priču!

U ponedjeljak, 30. listopada, održan je susret Danas ti čitam! – Pričam ti priču!. Tim povodom u našoj je školi prvi put gostovala gradonačelnica grada Iloka, gđa Marina Budimir. Makar nakratko, vratila nam se i naša draga učiteljica hrvatskog jezika i kolegica, gđa Dragica Barić. One su u odličnom društvu naših učenika (4. a i 2. a razreda) govorile o tome vole li čitati, što su voljele čitati u dječjoj dobi, kako su se čitale i obrađivale lektire u vremenu u kojem su one pohađale osnovnu školu, te koje se drage knjige sjećaju iz djetinjstva. Tako nam je gđa Budimir otkrila da je voljela čitati kao dijete, kao i to da i dan-danas voli čitati. Budući da je po profesiji liječnica, u današnje je vrijeme najviše čitala knjige iz liječničke struke, a u slobodno se vrijeme opušta uz knjige o biljkama. Iz djetinjstva je kao knjigu koja joj je posebno draga i koje se rado sjeća izdvojila dječji roman Družba Pere Kvržice Mate Lovraka, iz kojeg nam je pročitala zanimljiv odlomak. Učiteljica Dragica Barić, koja je odnedavno umirovljena, ispričala nam je nekoliko pojedinosti iz vlastitog školovanja, o staroj tučanoj peći koju su imali u učionici, neposlušnoj djeci koja su nekad od učitelja znala dobiti packe, itd. Učenicima je također otkrila da je doista voljela čitati, zbog čega je kasnije izabrala zanimanje učiteljice hrvatskog jezika. Što se tiče lektire, ispričala je da su učitelji prije, dok je ona pohađala osnovnu školu, u nižim razredima osnovne škole cijelom razredu čitali izabrana lektirna djela, te da je samostalno počela čitati lektiru tek od 5. razreda osnovne škole. Kao posebnu dragu knjigu iz rane dječje dobi, izdvojila je naslov Miševi i mačke naglavačke Luke Paljetka, iz koje nam je pročitala jednu pjesmu. Učiteljica Dragica Barić odala nam je i to da je ona književnica. Naime, objavljene su joj pjesme u zbirci zanimljivog naslova Dunavska školjka, iz koje nam je pročitala jednu pjesmu. Za kraj su nam učenici 2. a razreda pročitali bajku Carevo novo ruho Hansa Christiana Andersena, a pripremila ih je njihova učiteljica gđa Lidija Bošnjak. Učenike 4. a i 2. a razreda za ovaj su susret pripremile njihove učiteljice, gđa Maja Drinovac i gđa Lidija Bošnjak.     

             


Književni susret s Jadrankom Bitencom

U srijedu, 25. listopada, gost-književnik unutar Mjeseca hrvatske knjige u našoj školi bio je književnik i kulturni djelatnik, gospodin Jadranko Bitenc. U našoj školskoj knjižnici dosada smo imali sva njegova dječja djela – Lana – godina mačke (1987.), Ljeto na koljenima: (Lana 2) (1990.), Pyjama blues (1996.), osim onog koje je uvršteno na popis lektirnih naslova za šesti razred i koje je najvećim dijelom i bilo predmetom našeg susreta – popularnog dječjeg romana Twist na bazenu. Zahvaljujući ovom gostovanju, fond naše školske knjižnice bogatiji je za jedan vrijedan naslov! Na veselom susretu s književnikom Jadrankom Bitencom učenici 6. b razreda su u pripremi njihove nastavnice hrvatskog jezika gđe Tanje Šafarik s uživanjem odglumili početak tog dječjeg romana, i tako iznenadili našeg vrlo dragog gosta. Gospodin Bitenc tijekom susreta rado je govorio o sebi, svojem životu, povodu nastanka njegovih književnih djela, ali i o ponekom detalju iz vlastitog privatnog života. Imao je veliko strpljenje u davanju odgovora našim znatiželjnim učenicima i prava je šteta što susret nije trajao duže! Na susretu su sudjelovali učenici šestih razreda, a za to ih je pripremila nastavnica hrvatskog jezika, gđa Tanja Šafarik.

 

 


Noćno druženje uz knjigu

Noćno druženje uz knjigu održano je za učenike 5. – 8. razreda 24. listopada nakon 6. sata u poslijepodnevnoj smjeni, tj. od 19.15 do otprilike 20 sati. Sudionici ovog druženja bili su učenici šestih i sedmih razreda. Među njima se uz knjižničarku našla i jedna nastavnica, što svakako treba pohvaliti!, nastavnica hrvatskog jezika, gđica Marijana Bošnjak. Na susretu se u opuštenoj atmosferi razgovaralo o tome vole li učenici uopće čitati, što čitaju, čitaju li lektiru i čitaju li je rado, odnosno što bi se u nastavi moglo promijeniti nabolje da i lektira postane zanimljiva ako to nije, kao i o knjigama koje za učenike možda imaju osobitu, sentimentalnu vrijednost. Na susretu se, naravno, i čitalo, i to lijepe i mudre misli, stihovi Dragutina Tadijanovića, itd.


Mjesec hrvatske knjige "na pola puta"!

U Mjesecu hrvatske knjige dosada su se u školskoj knjižnici odvijale različite aktivnosti. Govorilo se o vrijednim informacijama u dječjim časopisima, zavirivalo se u dječje enciklopedije, održale su se različite igre za poticanje stvaranja priča, ispričale su se mnoge nastale priče, za učenike 5. – 8. razreda održano je noćno čitanje i učeničko druženje, ugostili smo književnika Jadranka Bitenca, a gošće naše škole bile su i gradonačelnica grada Iloka, gđa Marina Budimir, i nekadašnja djelatnica Škole, učiteljica hrvatskog jezika i književnica, gđa Dragica Barić.    

 


Mjesec hrvatske knjige 2017.

Mjesec hrvatske knjige 2017.

(15. 10. – 15. 11. 2017.)

Dođite i sudjelujte!

 

S knjigom u prvi razred

(sudjeluju razredni odjeli prvih razreda)

 

Čitajmo dječje časopise

(sudjeluju razredni odjeli drugih razreda)

 

Zaviri u enciklopediju

(sudjeluju razredni odjeli trećih razreda)

 

Napiši priču; Mogućnosti računala; Iločke knjižnice

(sudjeluju razredni odjeli četvrtih razreda)

 

Danas ti čitam! – noćno druženje uz knjigu

(utorak, 24. 10., 19.15 – 21 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda)

 

Danas ti čitam! – druženje s knjigom i gostima – gradonačelnicom grada Iloka, gđom Marinom Budimir, učiteljicom i književnicom gđom Dragicom Barić i ravnateljem naše škole, gosp. Miroslavom Bošnjakom

(ponedjeljak, 30. 10., 13 – 14 h)

(sudjeluju učenici 4. a i 2. a razreda

i drugi zainteresirani učenici 1. – 4. razreda)

 

Igrajmo društvene igre u školskoj knjižnici

(petak, 3. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 1. – 4. razreda

– potrebno se prijaviti u školskoj knjižnici)

 

Kviz općeg znanja – dođi i riješi!

(ponedjeljak, 6. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda

– potrebno se prijaviti u školskoj knjižnici

– najbolja ekipa bit će nagrađena)

 

Stereotipi i predrasude

(četvrtak, 9. 11., 13 – 14 h)

(sudjeluju zainteresirani učenici 5. – 8. razreda)

 

Aktivnosti će se ostvariti u suradnji sa stručnim suradnicima i učiteljima Škole.


Dječji tjedan 2017.

Unutar Dječjeg tjedna 2017. (2. – 8. 10. 2017.) u školskoj knjižnici održale su se dvije radionice: Bontončić – lijepo ponašanje prije svega! (Marina Jemrić) i Prijateljstvo (Biljana Ježik).

 

Na radionici Bontončić – lijepo ponašanje prije svega! učenici su se prisjetili svojih osnovnih dječjih prava – prava na obitelj, dom, ljubav, prijateljstvo, igru, obrazovanje, osobnu higijenu, zdravstvenu skrb, hranu i piće, ali i svojih „dužnosti“, u smislu lijepog i pristojnog ponašanja u vlastitoj obitelji – prema članovima svoje obitelji, u školi – prema svojim vršnjacima i učiteljima, kao i prema samima sebi. Tako su u parovima analizirali slikovne prikaze lijepog i pristojnog ponašanja, nasuprot ružnom i nekulturnom ponašanju, te svoja izvrsna zapažanja, kao i osobne primjere, iznijeli pred drugim učenicima. Sudionici radionice bili su učenici trećih, četvrtih i petih razreda naše škole. 

Na radionici Prijateljstvo učenici su najprije razgovarali o poželjnim i manje poželjnim osobinama prijatelja. Potom su u grupama osmišljavali kakav bi trebao biti idealan prijatelj, tj. koje bi osobine on trebao imati, ali i iznosili vlastita iskustva o prijateljima koje imaju, njihovom druženju, itd. Na kraju su učenici jedni drugima u parovima govorili što im se sviđa/ne sviđa kod svakoga od njih, kao i pogledali kratak film o prijateljstvu. O zanimljivosti i uspješnosti programa govori i velik odaziv učenika na radionicu, pri čemu su sudionici bili učenici trećih, četvrtih i petih razreda. 

Atmosfera na radionici...


Dječji tjedan 2017.

 

 

 

 

 

DJEČJI TJEDAN

(2. – 8. 10. 2017.)

 

U Dječjem tjednu u školskoj će se knjižnici

održati dvije radionice:

 

Bontončić – lijepo ponašanje prije svega!

(četvrtak, 5. 10., 13 – 14 h)

 

Prijateljstvo 

(petak, 6. 10., 13 – 14 h).

 

Dobro došli!

 

Biljana Ježik i Marina Jemrić


Tjedan cjeloživotnog učenja

Dragi učenici 5. – 8. razreda!

 

U Tjednu cjeloživotnog učenja (2 . – 8. 10.) u školskoj će se knjižnici u srijedu (4. listopada) 13.15 – 14.00 h održati radionica

 

Mnemotehnike –

poboljšajmo svoje vještine učenja!

 

Radionicu će održati psihologinja Mateja Marić.

 

Dobro došli!

 

Mnemotehnike su specifične mentalne strategije za poboljšanje pamćenja, a služe olakšavanju usvajanja informacija besmislenog sadržaja, velike količine informacija ili informacija koje bismo inače teže upamtili.

 

Ova radionica namijenjena je učenicima od 5. do 8. razreda,

s ciljem razvijanja novih i poboljšanja postojećih

strategija učenja.

 

Dođite, zabavite se i naučite kako si olakšati učenje!

 

Psihologinja Mateja Marić

 


Mjesec hrvatske knjige 2016.

U Mjesecu hrvatske knjige učenicima 1. – 8. razreda ponuđeno je nekoliko različitih aktivnosti. Učenici prvih razreda, u pratnji svojih učitelja, Lidije Bošnjak i Branka Borasa, prvi su put bili na nastavnim satima u školskoj knjižnici. Tom prilikom dobili su članske iskaznice i naučili posuđivati knjige. Učenici drugih razreda uživali su u Andersenovim bajkama Hrabri limeni vojnik i Princeza na zrnu graška, učenici trećih razreda naučili su se služiti enciklopedijom, četvrtaši su se povodom 100. obljetnice izdavanja knjige Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić upoznali s bajkom Jagor, a petaši su se okušali u kvizu vezanom za lektiru Dječaci Pavlove ulice Ferenca Molnára. Za učenike 1. – 4. razreda, u suradnji sa psihologinjom škole, Matejom Marić, održana je radionica o bontonu, odnosno o lijepom ponašanju u svakodnevnom životu i školi. S učenicima 1. – 8. razreda, pod vodstvom nastavnice Snježane Petković, održane su dvije radionice – Jesenski plodovi, na kojoj su se od prirodnih jesenskih materijala izrađivale šumske životinje i jesenski motivi, te radionica na kojoj su se izrađivali straničnici s temom likova iz bajki. U Mjesecu hrvatske knjige održana su i dva književna susreta. Ugostili smo Nadu Mihoković-Kumrić i Slavena Kusturu. 

Učenici prvih razreda prvi put u školskoj knjižnici...

Učenici trećih razreda u potrazi za informacijama u enciklopedijama...

Učenici četvrtih razreda u društvu "Jagora" Ivane Brlić-Mažuranić...

Učenici 1. - 4. razreda na radionici o bontonu...

Učenici 1. - 8. razreda na radionicama

"Jesenski plodovi" i "Izrada straničnika"...

 

 


Književni susreti u Mjesecu hrvatske knjige

U petak, 4. studenog, imali smo čast ugostiti književnicu Nadu Mihoković-Kumrić. Nada Mihoković-Kumrić rođena je 1951. godine u Novigradu Podravskom. Još kao učenica osnovne škole i gimnazije objavila je svoje prve književne uratke na radiju i u dječjim listovima. Prozne tekstove za djecu, mladež i odrasle objavljuje od 1984. godine. Kao autorica zastupljena je u nekoliko zajedničkih knjiga, čitanki i zbornika. Nagrađivana je književnica, autorica dječjih romana – Lastin rep (1995.), Tko vjeruje u rode još (1998.), romana za mladež – Mrazovac (1997.), Rep, ali ne lastin (2008.), romana za odrasle – Prilagođeni(2001.), Vjetar kroz kosu (2002.), zbirki priča za djecu i mladež – Mjesto pod suncem (1996.), Vrijeme je (2006.), Uvijek nada (2009.), Kroz staklene oči (2011.). Njezini romani Lastin rep i Tko vjeruje u rode još čitaju se kao lektirni naslovi u osnovnoj školi. Na susretu, na kojem se u ugodnoj atmosferi razgovaralo o životu i književnom djelu Nade Mihoković-Kumrić, te ponajviše o njezinim romanima Lastin rep i Tko vjeruje u rode još, sudjelovali su učenici iz svih triju sedmih razreda naše škole, a pripremila ih je nastavnica hrvatskoga jezika Darija Bošnjak. Zahvaljujemo se književnici Nadi Mihoković-Kumrić na lijepom druženju i zanimljivom književnom susretu!

U ponedjeljak, 7. studenog, gost naše škole bio je Slaven Kustura, tatoo majstor, glazbenik (bubnjar) i književnik. Na susretu su se učenici dobro upoznali s ovim književnikom rođenim u Županji 1978. godine, inače autorom romana za odrasle Sretno iskreni (2011.), Dobra kob (2013.), Amigdala (2014.), jedne zbirke pjesničkih tekstova naslova Jednako drugačiji (2012.), te jedne slikovnice za djecu – Vilenjakov potok (2016.). Na susretu su sudjelovali učenici četvrtih, petih i šestih razreda, odnosno učenici iz čak sedam razreda naše škole, tj. njih stotinjak, zbog čega je susret održan u prostoru Gradske knjižnice i čitaonice Ilok, a učenike su pripremile nastavnice hrvatskoga jezika Tanja Šafarik i Darija Bošnjak, te učitelji razredne nastave Violeta Groznica i Ljubomir Živković. Učenici su izvrsno prihvatili pristupačnost ovog neobičnog književnog autora koji nam je predstavio svoju slikovnicu Vilenjakov potok. Riječ je o slikovnici koja na jednostavan i djeci lako razumljiv način kroz likove dječaka Jure, njegova psa Rokija, vilenjaka Nalina i šumskih životinja progovara o važnosti očuvanja prirode i prirodnog okoliša. Srdačno se zahvaljujemo Slavenu Kusturi na tome što nas je svojom neposrednošću uistinu dobro nasmijao, počastio krofnama i jedan književni susret učinio iznimno zanimljivim! Zahvaljujemo se i Gradskoj knjižnici i čitaonici Ilok koja nam je omogućila održavanje ovog prekrasnog književnog susreta! 

 

 


Mjesec hrvatske knjige 2016.

Mjesec hrvatske knjige

(15. listopada – 15. studenog 2016.)

 

Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić – 17. i 18. listopada 

(za učenike četvrtih razreda i u dogovoru s učiteljima)

 

Likovno-kreativna radionica Jesenski plodovi – 20. listopada 12.30 – 14.00 h 

(za učenike 1. – 8. razreda)

– POTREBNO JE DONIJETI JESENSKE PLODOVE, NPR. SUHO LIŠĆE, KUKURUZOVINU, RAZNO ZRNJE, I DR.

(Snježana Petković i Marina Jemrić)

 

Andersenove bajke – 26., 27. i 28. listopada

(za učenike drugih razreda i u dogovoru s učiteljicama)

 

Igrajmo društvene igre u školskoj knjižnici! – 28. listopada 12.30 – 14.00 h

(za učenike 5. – 8. razreda)

– PRIJAVE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI ZA IGRE „ČOVJEČE, NE LJUTI SE!“, ŠAH, MIKADO, BINGO, BOOGLE, MONOPOL, PICTIONARY

I IGRU „DRŽAVA, GRAD, SELO“

(Mateja Marić i Marina Jemrić)

 

Bonton – radionica o lijepom ponašanju – 31. listopada 12.30 – 14.00 h

(za učenike 1. – 4. razreda)

(Mateja Marić i Marina Jemrić)

 

Likovno-kreativna radionica – izrada straničnika – 3. studenog 12.30 – 14.00 h 

(za učenike 1. – 8. razreda)

(Snježana Petković i Marina Jemrić)

 

Književni susret sa Slavenom Kusturom – promocija knjige Vilenjakov potok 

– 7. studenog 12.30 – 13.30 h

(Tanja Šafarik, Darija Bošnjak, Violeta Groznica, Ljubomir Živković, Marina Jemrić)

 

Prvašići prvi put u školskoj knjižnici – 9. studenog (u dogovoru s učiteljima)

 

Istraži u enciklopediji! – 11. i 15. studenog

(za učenike trećih razreda i u dogovoru s učiteljicama)

 

Junaci Pavlove ulice (Ferenc Molnár) – kviz za učenike petih razreda

(studeni; Tanja Šafarik i Marina Jemrić)

 

Dobro došli!


Dječji tjedan

Povodom Dječjeg tjedna (3. – 9. listopada 2016.) u školskoj su knjižnici održane dvije radionice. U srijedu, 5. listopada, za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Moja prava. Učenici su najprije pogledali UNICEF-ov film Za svako dijete, nakon čega se razgovaralo o osnovnim dječjim pravima prikazanim u filmu, koja su ista za svu djecu na svijetu. Zatim su upoznati s Konvencijom o pravima djeteta i temeljnim dječjim pravima, koja je usvojena na Općoj skupštini UN-a 20. studenog 1989. godine. Učenici su iščitavši Konvenciju najprije u parovima razgovarali o onom dječjem pravu koje im se najviše svidjelo i razlozima svojeg odabira, a potom su samostalno ilustrirali izabrano dječje pravo. Na radionici su sudjelovala trideset i četiri učenika iz drugih, trećih i četvrtih razreda naše škole.   

 

U četvrtak, 6. listopada, za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Stare dječje igre. Radionicu je održala nastavnica Nataša Bobovec, nastavnica povijesti u našoj školi. U vremenu predviđenom za radionicu uspjele su se odigrati dvije igre – Pincika (u literaturi poznata kao Pincek i pala), riječ je o staroj pastirskoj igri, i Zaleđeni dedica. Sudjelovali su učenici 1. - 4. razreda naše škole.  

Pincika - prva objašnjenja

Pincika - još malo objašnjenja

Pincika - prvi pokušaji 

Pincika - prva hvatanja

Pincika 

Zaleđeni dedica

 

Zaleđeni dedica

 


Dječji tjedan u školskoj knjižnici

Povodom Dječjeg tjedna (od 3. do 9. listopada 2016.)

u školskoj će se knjižnici održati dvije radionice

za učenike 1. – 4. razreda:

 

u srijedu (5. listopada) 13.00 – 14.00 sati radionica Moja prava

(održavaju Mateja Marić, psihologinja, i Marina Jemrić, knjižničarka)

 

i u četvrtak (6. listopada) 13.00 – 14.00 sati radionica Stare dječje igre

(održava Nataša Bobovec, učiteljica povijesti).

 

Dobro došli! 

 


Tjedan cjeloživotnog učenja u našoj školi

Tjednu cjeloživotnog učenja (26. 9. – 2. 10.) u školskoj je knjižnici organiziran niz aktivnosti.        

         

„Tjedan cjeloživotnog učenja nacionalna je obrazovna kampanja, čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti učenja i obrazovanja. Radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je pokrenuta 1999. godine, a svake godine obilježava se u brojnim zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula osobna motivacija. (…) Stoga se svake godine u sklopu ove kampanje organizira velik broj vrlo različitih aktivnosti – od predavanja, radionica, okruglih stolova do koncerata, izložbi (…).“ 

(Citirano prema: http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/o-tjednu-cjelo%C5%BEivotnog-u%C4%8Denja.aspx) 

 

U ponedjeljak (26. 9. 12.30-14.00 h) učenici 5. – 8. razreda iskušali su se u igrama mozgalicama, igrama pomoću kojih su učenici razvijali svoje mentalne sposobnosti, odnosno vježbali memoriju i trenirali koncentraciju. U igrama mozgalicama sudjelovali su učenici četvrtih, petih i šestih razreda naše škole. Najbolji učenici u igrama mozgalicama nagrađeni su vrijednim nagradama. Čestitamo! 

Nagrađene učenice u igrama mozgalicama: 1. mjesto Ema Lenkeš (6. b), 2. mjesto Lucija Milković (5. c), 3. mjesto Ana Pole (5. c). 

 

U utorak (27. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Čitanje i učenje kroz igru i zabavu. Učenici su kroz različite interaktivne igre razvijali vještine čitanja i učenja. Igrale su se igre poput žive priče, prijenosne priče, priče od četiri slike, i dr. Sudjelovali su učenici trećih i četvrtih razreda. 

 

U srijedu (28. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 5. – 8. razreda organiziran je kviz Ulovi znanje. U kvizu općeg znanja učenici su se okušali u kategorijama Povijest, Književnost, Flora i fauna, Tko pjeva, zlo ne misli, Lijepa naša, i dr. Sudjelovali su sljedeći učenici petih, šestih i sedmih razreda naše škole. Natjecalo se sedam ekipa, a pobijedila je najbolja u sastavu petaša. Čestitamo!

Najbolja i nagrađena ekipa u kvizu "Ulovi znanje" (5. c). 

 

U četvrtak (29. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 1. – 4. razreda održana je radionica Dođi na dramske igre!. Učenici su se kroz dramske igre vježbali u glumi, koncentraciji i pažnji, ali ih se upravo u igri dramskim izrazom potaknulo i na izražavanje svojih razmišljanja i osjećaja, kao i na uvažavanje i prihvaćanje drugih. Kroz kreativni dramski izraz učenici razvijaju i komunikacijske vještine, maštu, samopouzdanje, vježbaju se u razumijevanju međuljudskih odnosa, itd., a kroz različite igre zasigurno su se dobro zabavili i pritom barem nakratko (zasluženo!) zaboravili na školske obveze. Sudjelovali su učenici trećih i četvrtih razreda naše škole.

 

U petak (30. 9. 8.00-10.40 h) učenici iz Područne škole Radoš, osim uz svoju učiteljicu Andreu Cerovski Martinović, prva su tri sata proveli i u društvu psihologinje Mateje Marić i knjižničarke Marine Jemrić. Najprije su se „budili“ uz aktivnosti vezane za hrvatsku narodnu bajku Lončiću, kuhaj!, a potom su se zabavili igrajući računalne igre iz Čituljice, interaktivne vježbenice za učenje čitanja. Na kraju su uživali u dramskim igrama poput Drvosječe i medvjedi, Konjska trka, Ana Marija, kuku!, i dr.

 

U petak (30. 9. 12.30-14.00 h) za učenike 5. – 8. razreda u učionici informatike (školska knjižnica je bila premala za održavanje radionice!) psihologinja Mateja Marić održala je radionicu Kako uspješno učiti. Učenici su dobili niz savjeta kako što bolje učiti, na radionici su upoznati s različitim načinima i strategijama učenja, a također su individualno rješavali i određene upitnike kako bi doznali, primjerice, koji su tip učenja, odnosno kako bi navedene rezultate što bolje mogli primijeniti u vlastitom učenju. Na radionici je bilo gotovo šezdeset učenika, čiju su većinu činili učenici 5. a, 7. c i 8. b razreda, koji su zajedno sa svojim razrednicama, Katom Bagarom-Radić, Kristinom Hrubik i Matejom Knezović, bili sudionici radionice.      

 


Tjedan cjeloživotnog učenja

                 

 

 

 

Tjedan cjeloživotnog učenja u našoj školi

(PROGRAM SE ODRŽAVA

U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

26. – 30. RUJNA OD 12.30 DO 14.00 SATI)

 

 

PONEDJELJAK, 26. rujna

Igre mozgalice (radionica za učenike 5. – 8. razreda)

– POTREBNO SE PRIJAVITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

ZBOG OGRANIČENOG BROJA SUDIONIKA

– PRIJAVE DO PETKA, 23. RUJNA

– NAJBOLJIM UČENICIMA U IGRAMA MOZGALICAMA

DODIJELIT ĆE SE SIMBOLIČNE NAGRADE

 

UTORAK, 27. rujna

Čitanje i učenje kroz igru i zabavu

(radionica za učenike 1. – 4. razreda)

 

SRIJEDA, 28. rujna

Kviz Ulovi znanje! (za učenike 5. – 8. razreda)

– POTREBNO SE PRIJAVITI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

ZBOG OGRANIČENOG BROJA SUDIONIKA

– PRIJAVE DO UTORKA, 27. RUJNA

– NAJBOLJOJ EKIPI U KVIZU ULOVI ZNANJE!

DODIJELIT ĆE SE SIMBOLIČNA NAGRADA

 

ČETVRTAK, 29. rujna

Dođi na dramske igre!

(radionica za učenike 1. – 4. razreda)

 

PETAK, 30. rujna

Kako uspješno učiti?

(radionica za učenike 5. – 8. razreda)

 

Dođite, sudjelujte i vježbajte mozak!

 

Više o Tjednu cjeloživotnog učenja pogledajte na 

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/videogalerija.aspx

Organizatorice i realizatorice:

Mateja Marić, stručna suradnica psihologinja

Marina Jemrić, stručna suradnica knjižničarka


16. rujna - Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača

    

16. rujna – Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača

Ozonski omotač dio je Zemljine atmosfere i nalazi se 10 – 50 km iznad njezine površine. Zadaća ozonskog omotača jest štititi život na Zemlji od štetnog djelovanja ultraljubičastog (UV) zračenja sunca. Svako oštećenje ozonskog omotača omogućuje dopiranje štetnog sunčevog zračenja do Zemljine površine. Ozonski omotač oštećen je zahvaljujući umjetno proizvedenim kemikalijama zvanim klorofluorougljici (CFC-i), poznatijim kao freoni. Te se štetne kemikalije nalaze u hladnjacima, rashladnim sustavima, limenkama sprejeva, izolacijskim materijalima, plastičnoj ambalaži, aparatima za gašenje požara, i dr. Njihovom upotrebom dolazi do ispuštanja plina CFC-a u zrak, gdje se može zadržati od 60 do 400 godina. Važno je napomenuti da i druge kemikalije oštećuju ozonski omotač.

 

Oštećenje ozonskog omotača najviše je izraženo na Južnom polu. Znanstvenici koji su s Antarktike proučavali atmosferu sedamdesetih godina 20. stoljeća prvi su put posumnjali na stanjivanje ozonskog omotača. To je potvrđeno 1985. godine. Deset godina kasnije „rupa“ u ozonskom omotaču na tom mjestu bila je veličine Europe. Ozonski je omotač najtanji na Zemljinim polovima u rano proljeće, ali se djelomično obnavlja ljeti i ujesen. Samo su tropski predjeli izbjegli njegovo oštećenje.   

 

Kako se ozonski omotač stanjuje, sve više ultraljubičastih zraka stiže do zemlje – time se povećava opasnost za zdravlje ljudi i životinja, ali i za rast biljaka na kopnu i u moru. Uništavanje ozonskog omotača može utjecati i na klimu. Problem oštećenja ozonskog omotača rješiv je, primjerice, na način mijenjanja starih kućanskih aparata, poput hladnjaka, onima koji ne oštećuju ozonski omotač. Isto tako, kako bi se zaustavilo oštećivanje ozonskog omotača, razvijene su zemlje ukinule proizvodnju CFC-a, no važno je napomenuti da neke zamjenske kemikalije također oštećuju ozonski omotač.

 

Odlukom Generalne skupštine Ujedinjenih naroda 1994. godine 16. je rujna proglašen Međunarodnim danom zaštite ozonskog omotača. Na taj datum 1987. godine potpisan je Protokol iz Montreala, kojim se kontrolira korištenje kemikalija koje oštećuju ozonski omotač. Zemlje potpisnice Protokola obvezale su se na smanjenje upotrebe freona za 50 %, a do danas ga je prihvatilo i potpisalo dvjestotinjak zemalja svijeta. Među njima je i Hrvatska (od 1991. godine). Provedbom naputaka Protokola iz Montreala smanjena je potrošnja tvari koje oštećuju ozonski omotač za 98 %, no bez obzira na to potpuna obnova ozonskog omotača očekuje se tek iza 2050. godine. Obilježavanjem Međunarodnog dana zaštite ozonskog omotača podiže se svijest o njegovom očuvanju za nove generacije.

 

JESTE LI ZNALI?

 

Sunčeve zrake mogu biti smrtonosne. Ultraljubičasto zračenje sunca može izazvati rak kože. Ostali učinci štetnog ultraljubičastog zračenja uključuju oštećenje vida i slabljenje imunološkog sustava. Ultraljubičasto zračenje šteti i planktonu, školjkašima i ribama. S povećanjem ultraljubičastog zračenja narušava se i rast usjeva.

 

Izvori informacija:

Litvinoff, Miles. Atlas zaštite okoliša: veliki ilustrirani vodič za skrb o našem planetu, Zagreb: ABC naklada, 2001.

http://www.nzjz-split.hr/druga_kalendar.asp?id=23&menu_id=KD23

 

 

 


Međunarodni dan pismenosti

Međunarodni dan pismenosti – 8. rujna

Obilježavanje Međunarodnog dana pismenosti inicirao je UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) – Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu. Cilj obilježavanja Međunarodnog dana pismenosti jest svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti pojavila se u Teheranu 8. rujna 1965. godine na konferenciji o problemima pismenosti i od tada se ovaj poseban dan obilježava sa svrhom borbe protiv nepismenosti.

"Djeca u razvijenim zemljama ponekad ne vole školu i doživljavaju je kao obvezu. Taj dan može poslužiti za isticanje važnosti uživanja prava na obrazovanje kao privilegiju koju nemaju sva djeca svijeta, iako ono predstavlja njihovo temeljno pravo."

(iz knjige MI poznajemo i živimo svoja prava, priredile Dubravka Maleš i Ivanka Stričević, Zagreb: Školska knjiga, 2003.) 

Pod osnovnim pojmom pismenosti podrazumijeva se pisanje i čitanje, no u novije vrijeme svojim značenjem pojam „pismenost“ uključuje i druge vještine, primjerice, znanje stranih jezika, vještine čitanja s razumijevanjem i komuniciranja, korištenje informacijskih tehnologija, kao i osposobljenost za rješavanje problema, spremnost prihvaćanja drugih, ali i spremnost na timski rad i cjeloživotno učenje.    

 

Izvori informacija: 

MI poznajemo i živimo svoja prava, priredile Dubravka Maleš i Ivanka Stričević, Zagreb: Školska knjiga, 2003.

http://www.cjelozivotno-ucenje.hr/

http://www.enciklopedija.hr/

 


Radionica za Majčin dan

U četvrtak (5. svibnja) 12.30 – 14.00 sati u školskoj je knjižnici održana radionica za Majčin dan. Učenici su predstavili svoje mame, upoznali se s obilježavanjem tog posebnog dana, a onda su u drugom dijelu radionice izradili čestitke koje će darovati svojim mamama i također nacrtali portret svoje mame. Sudjelovali su učenici iz prvih i četvrtih razreda naše škole. Radionicu su održale učiteljica razredne nastave Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić. 


Katalog

Dragi korisnici Knjižnice Osnovne škole Julija Benešića!

 

Katalog knjižnice možete pretraživati na sljedećem linku:

http://library.foi.hr/m3/k.aspx?B=457

 


Radionica za Majčin dan

Dragi učenici 1. – 8. razreda,

 

u četvrtak, 5. svibnja, 12.30 – 14.00 sati

u školskoj će se knjižnici održati radionica za Majčin dan.

Ako želite sudjelovati, samo dođite na radionicu!

I prigodnim darom razveselite svoju mamu!

 

Voditeljice radionice:

učiteljica Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić

 


Valentinovo

U knjižnici je 11. veljače 12.30 - 14.00 sati održana radionica za Valentinovo. Učenici su se kratko podsjetili što je to Valentinovo i tko je sveti Valentin, svetac uz kojeg se veže ovaj poseban dan u godini. Također su se upoznali s osnovnim osobinama pisma, kao zahvalnog medijskog oblika iskazivanja ljubavi, naučili su kako ga napisati, nakon čega su i sami postali autorima pisama upućenih njima voljenim osobama. Naposljetku su u crvena srca upisivali i svojim riječima objašnjavali značenja riječi "ljubav". Sudjelovali su učenici trećih i četvrtih razreda. Radionicu su održale učiteljica Lidija Bošnjak i knjižničarka Marina Jemrić.

  

 

 

 


Održana radionica "Moja prva knjiga"

U utorak, 1. prosinca, u našoj su školi gospođe Iva Bartolčić, Maja Kurs i Nevenka Zuber, iz Udruge za promicanje čitanja Kalibra iz Karlovca, održale prekrasnu radionicu vezanu za državni natječaj učenika osnovnih i srednjih škola Moja prva knjiga. Učenike su upoznale s natječajem, potanko im objasnile što se od njih zapravo traži na natječaju, pokazale im neke od dosad nagrađenih slikovnica, da bi učenici naposljetku na radionici izradili naslovnicu svoje slikovnice, te na taj način ujedno započeli stvarati vlastite priče. Na radionici su sudjelovali učenici trećih, četvrtih i šestih razreda naše škole. 

 

 


 

Centralna tema manifestacije Mjesec hrvatske knjige

vezana je uz odluku Opće skupštine UN-a, koja je 2015. godinu proglasila

Međunarodnom godinom svjetlosti i tehnologija zasnovanih na svjetlu.

 

Događanja u školskoj knjižnici tijekom Mjeseca hrvatske knjige

 

1. Druženje s Grimmovim bajkama

– učenici prvih razreda prvi put u školskoj knjižnici

(u dogovoru s učiteljicama prvih razreda)

 

2. Andersenove bajke

(u dogovoru s učiteljicama drugih razreda)

 

3. Basne u lutkarskoj igri

(u dogovoru s učiteljima trećih razreda)

 

4. Učenici iz PŠ Radoš u školskoj knjižnici (u dogovoru s učiteljicom)

 

5. Četvrtak, 5. studenog 12:30 – 14 h Likovna radionica Moja školska knjižnica

(za učenike 1.-4. razreda; u suradnji s učiteljicom Lidijom Bošnjak)

– ponijeti stari novinski papir, škare i ljepilo za papir

 

6. Petak, 6. studenog u 12:30 – l4 h – Radionica kreativnog pisanja:

Čitamo i stvaramo bajke i priče

(za učenike 1.-4. razreda; u suradnji s učiteljicom Andreom Cerovski)

 

7. Radionica Svjetlosno onečišćenje u gradu Iloku

(za učenike 5.-8. razreda; voditeljica nastavnica Mateja Knezović)

 

8. Utorak, 10. studenog 19:15 – 20:30 h – Upali lampicu i čitaj! (ono si što čitaš…)

– druženje s tvojom omiljenom knjigom (za učenike 5.-8. razreda):

 ponijeti svoju omiljenu knjigu ili samo doći u školsku knjižnicu

+ ponijeti džepnu svjetiljku

 

 

 

 

 

 

 


Logo škole

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Anketa
Što čitaš u slobodno vrijeme?





Forum
Oglasna ploča
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Julija Benešića Ilok / Trg Sv. Ivana Kapistrana 1, HR-32236 Ilok / os-ilok.skole.hr / ured@os-ilok.skole.hr
preskoči na navigaciju