2016-09-15 13:03:21

Posjet učenika osmih razreda Vukovaru

PROJEKT:POSJET UČENIKA OSMIH RAZREDA VUKOVARU

1.DAN

Autobusom smo stigli u 9:30 sati ispred hostela Dubrovnik.

Za taj dan su nam bili predviđeni posjeti: Gradskom muzeju Vukovar , Vučedolskom muzeju i predavanja „Domovinski rat“ i „Bitka za Vukovar“.

6.9.2016. Pri dolasku u Vukovar posjetili smo Muzej vučedolske kulture u kojem nam je voditeljica pojasnila zanimljivi način na koji su živjeli Vučedolci u 3000. godini prije Krista. Saznali smo da su Vučedolci bili među prvima koji su izmislili pismo , obuću za lijevu i desnu nogu i da su se orijentirali po planetu Veneri i zviježđu Oriona ili još poznatog kao Strijelac kojeg su također jako štovali . Nakon dolaska pred hostel vraćamo se natrag u autobus i idemo u posjet Gradskome muzeju Vukovar – dvorac Eltz (jedan od najpoznatijih baroknih dvoraca u Hrvatskoj)

U muzejskom postavu smo vidjeli mnogo znamenitosti iz povijesti Vukovara , sve od vučedolske kulture do baroka pa i Domovinskog rata.

Poslije ručka smo imali dva predavanja „Domovinski rat“ i „Bitka za Vukovar“

Prvo predavanje nam je pojasnilo događanja prije rata , povode , uzroke i događanja za vrijeme rata pa  i poslije njega.

Drugo predavanje nam je govorilo o bitci za Vukovar i njegovoj obrani i oslobađanju.

Iz predavanja smo naučili da je Domovinski rat bio obrambeni  rat i da je Vukovar bio jedan od gradova koji su najteže prošli za vrijeme rata.

Nakon predavanja smo se smjestili u hostel i navečer smo išli u disko.

Plesali smo i jako se dobro zabavljali, a nešto kasnije su nam se pridružile i nastavnice.Bez obzira što smo bili vrlo umorni jako smo se dobro proveli.

2.DAN

Predviđeni posjeti : centar grada, križ na ušću Vuke u Dunav , Bolnica ,Memorijalno groblje ,Ovčara  ,Hangar, Spomen dom Trpinjska cesta itd.

Nakon što smo se probudili i spremili stvari s autobusom smo se uputili prema centru grada gdje smo se prošetali uz Dunav i nešto kasnije smo obišli centar grada , a zatim smo posjetili vukovarsku bolnicu u kojoj nam je voditeljica Nevenka Soldo pojasnila kako je bolnica za vrijeme rata služila ne samo za pomoć ranjenima nego i kao sklonište za mnoge civile koji tijekom rata ostali bez domova. Također smo naučili da je bolnica bila u vrlo lošem stanju , da je bila svakodnevno bombardirana i da je svakodnevno bilo sve vise ranjenih a sve manje sterilnoga materijala , lijekova ,vode i drugih potrebnih sredstava za higijenu.

Zatim smo posjetili ovčaru i masovnu grobnicu, gdje smo doznali da su tamo civili bili prisilno odvoženi i ubijeni. Zapalili smo svijeću , pomolili se i odali počast žrtvama.

Također smo posjetili Memorijalno groblje na kojem su sahranjeni branitelji i sve ostale žrtve Domovinskoga rata.

Zadnja postaja bila je Trpinjska cesta još poznata i kao Groblje tenkova. Tamo nam je vodič ispričao što se odvijalo na trpinjskoj cesti za vrijeme rata. Naučili smo da je tamo uništeno najviše tenkova za vrijeme rata i opsade Vukovara. Tu cestu je branio Blago Zadro – jedan od najvećih heroja Domovinskog rata.

Nakon obilaska Trpinjske ceste imali smo još jedno predavanje i kviz znanja u kojem su se natjecali učenici iz  različitih škola.

Poslije kviza vratili smo se u autobus i uputili domovima.

Obilazak grada Vukovara je bilo je jedno jako zanimljivo i poučno iskustvo. Najviše me dojmio obilazak bolnice i Trpinjske ceste jer su nam na slikovit način bila opisana događanja koja su se tamo zbivala , mnogo toga su nas naučili a i osvježili naše znanje. Ova terenska nastava mi je bila i biti će jedna od najdražih i volio bih jednoga dana nešto ovakvo ponoviti.